nadmerne pozivanie mdma
mima
dory den, za posledny pol rok som pozila velke mnozstvo extazy a cisteho mdma, neviem to uz ani len odhadnut poctom no hlavne tieto posledne dva mesiace prazdnin to bol asi kazdy vikend.je mi jasne ze to takto nemoze pokracovat,ale chcem sa opytat ze okrem toho ze sa mi nestiha vytvarat serotonin, ake moze byt nebezpecenstvo uzivania tychto drog? respektive chcem vediet ci je mozne ze by sa mi stalo nieco z coho by som sa uz nikdy nemusela dostat. dakujem

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Vážím si Vaší důvěry, je dobře, že máte zájem o své zdraví. Podle všeho se nešetříte, takže riziko obtížně napravitelných, případně nevratných změn na Vašem organismu, zdraví tělesném i duševním je skutečně veliké.
Nebudu se příliš rozepisovat, protože by se sem nejspíš všechna postižení nevešla, zmíním tedy ty nejčastější:
- dlouhotrvající poškození mozku ovlivňující myšlení a paměť
- poškození těch částí mozku, které regulují důležité funkce jako je učení, spánek a emoce, lze to přirovnat k vytržení rozvodné desky mozku a zapojení vodičů opačně
- degenerace nervových svazků a zakončení
- deprese, úzkost, ztráta paměti
- selhání ledvin
- krvácení a výrony
- psychóza, se kterou může souviset vznik, nebo nastartování nevratných psychických poruch, nebo obtížně léčitelných psychických onemocnění
- kardiovaskulární selhání
- křeče
- smrt
Tím nejzásednějším rizikem je vznik závislosti, od které se odvíjí řada problémů a potíží zdravotních, sociálních a dalších..
Nevratné změny si ale může člověk způsobi způsobit i jednorázovým užitím MDMA, případně dalších látek za Extázi vydáváných, nebo často nebezpečných příměsí s extází namixovaných, kterými se Extáze ředí. Není žádnou vzácností, že například tablety, vydávané za Extázi, MDMA neobsahují vůbec.
Smrt předávkováním, otravou, mixováním s dalšími drogami, či alkoholem, celkovéhým selháním organizmu, způsobeným dehydratací a únavou, si rovněž můžete způsobit téměř kdykoli.
Více ozvíte v odkazech na stránkách naší poradny:
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
nebo v další odkazech na stránky:
http://www.extc.cz/extaze.html
http://www.extc.cz/riziko-predavkovani-mdma.html
http://navykovelatky.cz/tanecni-drogy/extaze/
http://navykovelatky.cz/
http://www.infodrogy.estranky.cz/clanky/mdma--extaze-/
http://www.infodrogy.estranky.cz/clanky/mdma--extaze-/mdma--extaze-.html
http://www.cpzp.cz/clanek/414-0-Tanecni-droga-extaze-zpomaluje-mysleni.html
http://www.etechno.wz.cz/index.php?id=mind
Podrobněji na stránkách ústavu farmakologie 3. Lékařské fakulty UK:
http://old.lf3.cuni.cz/drogy/articles/prehledextaze.html
Doporučuji pročíst si stať MUDr. Tomáše Páleníčka a MUDr. Pavla Kubů:
Odvrácená tvář XTC
http://www.drogmem.cz/sub/memy/odvracena-tvar-xtc/
Pro relativní odlehčení si na našich stránkách můžete zahrát hru, při které se dozvíte, co nejčastěji u nás užívané drogy, včetně MDMA (Extáze), dělají s mozkem:
http://starawww.drogovaporadna.cz/drogyamozek.html
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrná. Kdybyste měla pocit, že máte problém, na který byste sama nemusela stačit, ozvěte se, rád Vám pošlu kontakty na odborníky, kteří Vám bezplatně, případně i anonymně, poskytnou podporu a pomoc.
Hezký zbytek léta,
Amrit Sen.