pervitin
ruzicka
Dobry den,muj blizky kamarad,nyni asi pul roku bez uzivani pervitinu,predtim uzival zhruba rok ?denne,jedenkrat za 14 dni ci mesic,podle neho,mi rekl,ze rozhodne nekdy v budoucnu by si klidne zase pervitin vzal,z duvodu testovani ucinky na telo,jeho pocity a schopnosti-jako pretaceni elekromeru na druhou stranu,roztoceni papiroveho kolotoce -jsou jen nasledky amfetaminove psychozy ?
dale nevim,jak argumentovat na jeho oduvodneni,ze pervitin je droga jako kazda jina,klidne jako moje 4dc vina,ze zalezi na mnozstvi uzivani,aby ho to neprevalcovalo,jak ho presvedcit ,ze pervitin se nerovna alkohol a ze to neni v poradku,brat tuto drogu,ucinky pervitinu ,co jsem nasla,jsem mu uz cetla,furt mi rika,ze jsem na druhe strane,kdyz jsem nikdy nepozila a nemuzu tomu rozumet.
dekuji za odpoved

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Argumenty kamaráda jsou celkem běžné, obvykle takto nebo hodně podobně reaguje většina uživatelů drog.
Zda jde o následky psychózy nebo o něco jiného, co drogy třeba odstartovali, těžko hodnotit takto na dálku, bez osobního kontaktu s dotyčnou osobou a vyšetření specializovaným lékařem. Může se stát, že i jednorázové užití jakékoliv drogy (včetně THC) vyvolá různé psychické potíže. Opravdu nelze tímto způsobem objektivně posoudit, zda jde o dozvuky odeznívající toxické psychózy nebo něco jiného. V případě toxické psychózy, ale při úplném vysazení a udržení abstinence obvykle příznaky slábnou, až odezní zcela. Pokud je kamarád půl roku čistý, je pak otázkou, zda je opravdu čistý nebo zda se nejedná o nějaké jiné psychické onemocnění. Jak jsem již zmínila, nelze to, ale takto přesně určit a proto můžeme jen zůstat v rovině hypotéz...
Rozhodně bych doporučila nenechat se zviklat ,,druhou stranou" pro snadnější pochopení kamaráda. Možná Vás to ani nenapadlo, ale mám potřebu i toto zmínit, jelikož jsou případy, kdy se lidé, kteří se nejprve v dobré víře snažili pomoci blízké závislé osobě, sami dostali do závislosti v podobné situaci a za podobných poznámek. Opravdu to za to nestojí.
Kdybyste si chtěla o tom, jak s kamarádem vhodně komunikovat pohovořit v osobním kontaktu, můžete se obrátit na naše zařízení, které se prací s blízkými osobami závislých osob zabývá. Poradenské služby jsou poskytovány nezávazně a bezplatně, není se čeho obávat, může Vám to být ku prospěchu. Nejenom, že si doplníte informace, poradíte co a jak, dozvíte se co dělat a co naopak vůbec nedělat, jak účinně pomáhat, aby to pro Vás bylo bezpečné...
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Školská 30
Praha 1
mapa
Telefon: 284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy (v její zadní části). Na první konzultaci je třeba se předem objednat během provozní doby (pracovní dny od 9h do 19h.)
Více informací naleznete zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html.
Mějte se zatím hezky a buďte opatrná.
S pozdravem MK