Pomoc kamaradccinemu bratrovi
Monika
Dobrý den,
Vidim denně jak je má nejlepší kamaradka smutnější a smutnější. Rodina se rozpadá bratr, který se k ní nastěhoval stále užívá drogy a Já nevím co dělat. Ona vidí řešení v tom ,že si to bude brát s nim. Jednou už vyhrála. Ale podle mě to není řešení. Její bratr je typ závisláka, který si uvědomuje následky a při tom stále chodí do práce. Neublíží a ani neokrade. Ale stále se setkává sě stejnou dortu lidi. Co mám dělat?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Moniko.
Vnímáte to dobře, aby kamarádka užívala se svým bratrem, opravdu není řešení, ba naopak, je to cesta do dalších a zbytečných problémů. Pokud to Vaše kamarádka jako možné řešení vnímá a se svým bratrem sdílí společnou domácnost, obávám se, že to asi s největší pravděpodobností dobře nedopadne.
Chápu, že je to pro Vás těžká a náročná situace, máte jistě kamarádku ráda a její další osud Vám není lhostejný.
Netuším, jak moc s Vámi kamarádka na toto téma komunikuje a jak moc je ve svých současných postojích vůči drogám zakotvená. Pokud by byla ve stádiu pochybností a hovoří o tom, bylo by namístě ji nabídnout, aby se obrátila na odbornou pomoc a o všem co se teď děje a jak to prožívá, pohovořila více a konkrétněji v osobním kontaktu. Stejně tak byste toto zařízení mohla navštívit i Vy, je určeno i blízkým osobám.
Nevím, kde žijete, ale pokud není Praha problém, mohla by (nebo i Vy) se obrátit přímo na naše zařízení, které se specializuje na rodinné příslušníky závislých osob. Zkuste ji to nabídnout a po té napište, jak reagovala.
Kdybyste žili někde úplně jinde, můžeme Vám poskytnout kontakty u Vás, postačí napsat, jaká větší města jsou dobře dostupná.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké SANANIM
Školská 30
Praha 1
mapa
Tel: 284 824 234
Mob: 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Poradna se nachází v zadních prostorách kavárny Café Therapy. Služby jsou poskytovány bezplatně a nezávazně. Na první konzultaci je třeba se předem objednat během provozní doby (všední dny od 9hod do 19hod.).
Další informace naleznete zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html.
V tomto odkaze základní informace pro rodinné příslušníky a blízké osoby závislých osob: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Prostudujte informace v odkazech, kdyby něco nebylo jasné, měla jste další doplňující dotazy, potřebovala kontakty jinde, neváhejte znovu napsat.
Mějte se zatím hezky, přeji dostatek sil a buďte na sebe opatrná, jste opravdu ve velmi náročné situaci.
S pozdravem MK