jak donutit prestat.
Ana
Dobrý den,
máme problém v rodině. Můj strejda je drogově závislý. Je mu 35 let a má rodinu 2 děti. S drogama začal už v 16. Během života se několikrát léčil. Byl čistý 7 let, ale poslední rok začal pít. Vždy před spaním vypil půl flašky vodky. Nedávno do toho zase spadnul. Babička se velmi trápí.
Měsíc zpátky byl v léčebně, kde se léčil 10 dní. Vrátil se domů mimo, druhý den měl nastoupit do práce, ale když zjistil , že ho vyhodili hned někam zmizel. Každé ráno někam zmizí. Když přijde, je ticho, nemluví. Když jsme mu nabízeli pomoc, aby se šel léčit do nějakého centra( léčebny) , on kategoricky odmítal. Jeho slova zněly : pokud mě někam strčíte, nikdy Vám to neodpustím. Nedávno řekl, že je mu jedno co s ním bude dál. Že by možná chtěl i umřít.... Prosím poraďte jak mu pomoci. Jak v něm najít motivaci k životu, jak ho donutit se léčit...
Děkuji Ana

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Ano.
Vhledem k informaci, která je uvedena ve skryté poznámce, je situace opravdu velmi složitá. Pokud strejda žije mimo ČR a zbytek rodiny asi s největší pravděpodobností zde v ČR, tak motivace na dálku je opravdu velmi těžký oříšek.
Netuším, zda je pro někoho z rodiny obtížné nebo není navštívit zařízení v Praze. Pokud by to problém nebyl, bylo by rozumné spojit se s naší Poradnou pro rodinné příslušníky a v osobním kontaktu vše více a podrobněji probrat, níže kontakt a info v přiloženém odkaze.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké SANANIM
Školská 30
Praha 1
mapa
Tel: 284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy, v její zadní části. Na první konzultaci je třeba se předem objednat během provozní doby (PO až PÁ 9.00-19.00). Veškeré služby poskytuje toto zařízení bezplatně.
Více informací naleznete zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html.
Dále přikládám odkaz s informacemi pro blízké osoby konzumujících osob: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Pro tuto chvíli je to ode mne všechno, pokud byste se potřebovala na něco doptat nebo potřebovala kontakt na jiné zařízení mimo Prahu, tak napište znovu.
Mějte se hezky, s pozdravem MK