Vojenská prohlídka
Sendysek
Dobry den. Jsem pravidelným kurakem marihuany a zhruba za mesic jdu na vojenskou prohlídku a součásti ni jsou testy na OPL - omamné a psychotropní látky. Marihuanu kouřím zhruba 3 roky každodenně, ale poslední tyden úspěšně abstinuji. Vážím 84kg a spalování mam dobre. Poslední dobou chodím běhat a posiluji. Chtěl bych se zepat, jestli do měsíce ze sebe muzu dostat metabolity THC? A chci se zeptat zda při zjištění metabolitu v moci bude přihlíženo na množství metabolitu nebo ne? Dekuji za odpoveď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Níže vypisuji orientační údaje v jakých přibližných obdobích se THC dá prokázat z tělních tekutin:
Detekce moč = 1 až 30 dní (lze i déle u každodenních uživatelů, při konzumaci občas do 14 dní)
Detekce krev = do 14 dní (při občasném užití cca týden)
Detekce sliny = jako u krve
Podotýkám, že jde pouze o údaje orientační. Vždy je to velmi individuální záležitost, která se odvíjí především od intenzity a frekvence předešlého užívání, velikosti dávek, množství obsažených účinných látek a od individuality metabolismu.
Také nejde opomenout skutečnost, že právě THC se usazuje v tucích. Z tuků se postupně uvolňuje do organismu a metabolizuje. Metabolity u běžně dostupných a používaných testů mohou prokázat pozitivní výsledek oproti jiným drogám poměrně dlouho. To znamená, že dotyčná testovaná osoba nemusí být přímo pod vlivem drogy, ale může mít pozitivní test díky této skutečnosti.
Jak má nastavená vnitřní pravidla armáda opravdu netuším, takže neumím posoudit, jak by to dopadlo, kdyby Vám test vyšel pozitivně a zda by brali v potaz na množství metabolitů.
Nicméně - pokud Vám záleží na tom, abyste vojenskou prohlídkou prošel, i nadále udržujte abstinenci, dodržujte pitný režim (nealko), sportujte, vyváženě se stravujte. Mám takový dojem, že co se týče armády, nejde jen o vstupní prohlídky, ale i o průběžné kontroly, takže by bylo na místě zvážit, zda se na další konzumace zkrátka lidově řečeno ,,nevykašlat".
Zkuste se cca týden před testováním sám na své náklady otestovat. V lékárnách a na internetu jsou volně dostupné orientační testy (doporučuji test/moč tam se drží nejdéle) a uvidíte, jak na tom jste.
Přeji, ať Vám vše dopadne, tak jak si přejete a doporučuji abstinenci udržet trvale, ať si to nepokazíte...
S pozdravem MK