Kamarád mimo realitu
Pampilion
Dobry den.Mam spolubydlícího,který dřív býval úspěšný a bezproblémový chlap.Nevim co se stalo,ale zapletl se s drogami a vše napovídá ze je těžce závislí.Denne snupe pervitin a spi opravdu minimálně.Cele dny sedí u PC a hledá nesmyslné tajné kódy a v každém odkazu vidí spojitost s jeho životem.Vsimla jsem si,ze i když spi 12h.jeho paranoia nevymizi.Vidí jak se hybou obrázky a hledá ve slovech tajné šifry.Těžce se jeho chování popisuje..ale řekla bych ze se zbláznil.V dubnu byl hospitalizován v léčebne,ale po týdnů podepsal revers.Mel pocity pronásledování a byl agresivní.Potřebovala bych poradit jak se ke kamarádovi chovat.Pokaždé když mi něco ukazuje..kyvu ze vse vidím taky a ze rozumím tomu co mi ukazuje.Upřímně to ale nedává žádný smysl..Bojím se mu říct,ze to co říká neni pravda a vidí to co neexistuje.Je mu skoro 40let a býval úspěšný programator internetových stránek a domen.Ted už se nezmůže ani na základní hygienické potřeby.Děkuji za radu

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Nejrozumnější by bylo osobně navštívit naši Poradnu pro rodiče a blízké osoby, více a konkrétněji probrat vše co potřebujete. Sdílet společnou domácnost s drogově závislou osobou není jistě vůbec jednoduché, navíc jde o kamaráda, takže si umím představit, jak Vás to trápí atd...
Neuvádíte, odkud jste. Pokud není pro Vás problém Praha, doporučuji obrátit se na naše zařízení specializující se právě na blízké osoby konzumujících osob, kontakt níže. Zdali žijete někde jinde, napište prosím kde, vyhledáme Vám jiné zařízení, kde byste se mohla bezplatně a nezávazně poradit jak s kamarádem vhodně komunikovat a jak mu třeba účinně pomoci.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké SANANIM
Školská 30
Praha 1
mapa
Telefon: 284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy, v její zadní části. Na první konzultaci je třeba se předem objednat během provozní doby (PO až PÁ 9.00-19.00). Veškeré služby poskytuje toto zařízení bezplatně.
Více informací naleznete zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html.
Mějte se zatím hezky, s pozdravem MK