Kam se obrátit
Monika
Dobrý den, sestra bere drogy , můžete mi poradit na koho se obrátit ? V jednu chvíli sama rika, že se půjde léčit ,za chvíli už to neplatí. Můžeme ji tam třeba odvést i nedobrovolně ? Nebo aspoň do nějaké poradny. Bydlime v okolí Rakovníka. Děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Moniko, zdravím Vás, díky za důvěru.
Chápu Vaši starost o sestru, nepíšete, jestli je plnoletá, či ne. Pokud ano, nemá nikdo, kromě soudu, právo, jí umístit a držet kdekoli, tedy i v léčbě. Soud může rozhodnutí o léčbě vydat pouze v případě, že se v souvislosti s užíváním drog dopouštěla protriprávního jednání. I tak má ale léčba bez vlastní vůle a rozhodnutí závislého, malou šanci na úspěch.
V Rakovníku a okolí v současnosti žádná specializovaná poradna nefunguje. Každé úterý odpoledne do Rakovníka jezdí pracovníci terénního programu Magdaléna. Tato společnost má adiktologickou ambulanci v Berouně, podobně jako zařízení Sananim má služby v Praze a dalších městech, také provozuje terapeutickou komunitu v Mníšku pod Brdy.
Doporučuji Vám spojit se telefonicky s terénními pracovníky a domluvit si na některé úterý termín schůzky a o všem s nimi pohovořit. Po podrobnějším seznámení se situací Vám zkušení pracovníci programu při osobním pohovoru doporučí konkrétní kroky, které je možné podniknout. Netuším, jestli se sestrou bydlíte, nebo jestli žije s rodiči. V takovém případě by nebylo od věci, aby službu kontaktoval aspoň někdo z nich.
Důležité je, že se dozvíte o možnostech, jak se můžete pokusit podpořit sestřinu motivaci k pozitivním změnám a případné léčbě, zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měli, jako blízcí a rodina, vyvarovat.
Samozřejmě vůbec nejsmysluplnější by bylo, kdyby službu kontaktovala sestra. Zkuste jí předat kontakt, povědět jí, pokud možno v klidu, o Vašem strachu o ni, že ji máte ráda...
Důležité upozornění: Terénní služba i ambulance má v týdnu od pondělka 17.8. do pátku. dovolenou.
Kontakt:
Terénní programy pro Berounsko, Rakovnicko, Praha - západ
Mgr. Ondřej Sklenář, adiktolog - odborný ředitel harm reduction služeb
Mgr. Veronika Kučerová - vedoucí terénního programu
Havlíčkova 1732
266 01 Beroun
StreetMobil Berounsko: 734 622 260
StreetMobil Rakovnicko: 737 797 013
StreetMobil Praha - západ: 737 797 013
e-mail: teren.be@magdalena-ops.cz
Web: http://magdalena-ops.eu/
http://magdalena-ops.eu/index.php/kontakty-magdalena-ops/kde-n%C3%A1s-najdete/beroun.html
Pokud jste ochotná rozjet se až do Prahy, můžete telefonicky kontaktovat a domluvit si schůzku ve specializované Poradně pro rodiče, rodinné příslušníky, partnery a osoby blízké, organizace Sananim, která provozuje i tuto internetovou poradnu:
Poradna pro rodiče, rodinné příslušníky, partnery a osoby blízké (PPR) Sananim
Café Therapy
Školská 30
110 00 Praha 1
Telefon: +420 284 824 234
Mobil:     +420 739 268 527
e-mail:    rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html