nevím si rady
dašad
nevím si rady jak ho přinutit,aby si přiznal,že je na dně a potřebuje se léčit,chtěla jsem ho vzít domů,ale má hrozné záchvaty vzteku nebo spí,bojím se ,že to neustojím,můj manžel je po operaci srdce a mám ještě starší dceru která mě denně navštěvuje se 2 vnoučaty. Prosím poradíte mi jak bych mu mohla pomoci ,mám ho moc ráda,chtěla bych aby měl ještě šanci ikdyž pomoc zatím odmítá

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Předpokládám, že nejspíš píšete o synovi, který je plnoletý. Aby se přiznal, že je na dně, ho nejspíš nijak nepřinutíte, dokud si to nepřizná sám a nerozhodne se s Vámi o tom promluvit.
Chápu Vaši starost, zoufalství a bezmoc...
Nejlépe uděláte, když vyhledáte odbornou pomoc a kontaktujete pracovníky některé služby, která se zabývá drogovou problematikou a pracuje s rodinnými příslušníky a blízkými uživatelů návykových látek ve Vašem okolí. Nejlépe je si předem telefonicky domluvit termín schůzky. Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci poradí, jak situaci řešit, jak se synem komunikovat, a co můžete udělat pro sebe, abyste se cítila lépe a byla pevnější v kramflecích. Jakých chyb byste se měli vyvarovat, abyste, byť v nejlepším úmyslu, naopak z nedostatku informací, zkušeností a sil, synovo užívání nepodporovali.
Dozvíte se, jak se můžete pokusit podpořit synovu motivaci k pozitivním změnám a případné léčbě. Bez jeho vlastní motivace, touhy po změně a aktivit k nim směřujícím, jsou naděje na radostnější vývoj mizivé.
Tyto služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně. Samozřejmě by bylo nejlepší, kdyby odbornou pomoc vyhledal především on.
Nesejde tolik na tom, jestli se spojí, nebo spojíte s pracovníky některého kontaktního centra, poradny, adiktologické ambulance, případně další, podobné služby.
Kontakty:
Kontaktní centrum Prevent
o. s. Prevent
tř. 28. října 1312/16
370 01 České Budějovice
Telefon: +420 387 201 738
Mobil: +420 725 349 353
E-mail: kacko.cb@os-prevent.cz
Web: http://www.os-prevent.cz
http://kccb.os-prevent.cz/
Skype: prevent.snokhous
Vedoucí zařízení: Ing.et Bc. Jan Šnokhous
Adiktologická poradna PREVENT České Budějovice
Františka Ondříčka 2
370 11 České Budějovice
Telefon: +420 725 708 078
E-mail: poradna@os-prevent.cz
Web: http://dp.os-prevent.cz
AT ambulance při psychiatrickém oddělení nemocnice
B. Němcové 585/54
370 87 České Budějovice
Telefon: +420 387 878 701
E-mail: psychiatrie@nemcb.cz
Budeme rádim, když dáte vědět, jak se situace vyvájí, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Kdykoli napište, přeji Vám, synovi i celé rodně hodně štěstí a vše dobré,
Amrit Sen.