Pervitin
Tyna
Zravim,
jmenuji se Tyna, vim ze Vas kontaktovala mama. Je mi 21 let delam modeling i v zahranici. Je to par dni co jsem se vratila zpet do Cech. Mam problemy s pervitinem ted par dni abstinuji ale mam strasne chute nevim co s nimi. Beru asi 3 roky. 5 Krat do tydne jsem si pichala. Ndavam to psych. s otcem nevychazim mam nejaka traumata za sebou. Jsem v haji. fyzicky jsem na tom spatne. chvili mi je spatne pak dobre. Nkdy muzu behat maratony celou noc a nekdy muzu spat 40 hodin v kuse. Nvim co se semnou deje a jak se k tomu mam stavet.
diky za odpoved T

Odpověděl: Amrit Sen
Týno, zdravím Vás.
Je dobře, že píšete, rád bych Vás jakkoli podpořil v úmyslu svoji situaci řešit. Netuším, jak svoje potíže do podrobností vnímáte, ale s největší pravděpodobností jste na pervitinu závislá a bez odborné pomoci se z toho jen tak nedostanete.
Proto Vám doporučuji pomoc neprodleně vyhledat. Pokud to budete odkládat, budou Vaše pokusy osvobodit se náročnější a proces úzdravy dlouhodobější. Možné je i to, že Vaše chuť k pozitivním změnám časem vymizí, nebo se rozpustí v dalších dávkách drogy. Také se může stát, že se z užívání drog nevhrabete nikdy, a život, práce, vztahy i zdraví se Vám rozpadnou na kousíčky. Pokud pomoc vyhledáte, máte velkou šanci dát se dohromady.
Kujte tedy železo, dokud je žhavé. Čím dříve začnete jednat, tím lépe.
Kontaktujte pracovníky nejbližší služby, která se zabývá drogovou problematikou. Nejlépe je si předem telefonicky domluvit termín schůzky, do zařízení ale v případě krize můžete zajít i rovnou, v provozních hodinách. Tyto služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně. Uvidíte, že se Vám uleví, počítejte ale s tím, že vše nejspíš nevyřešíte jedním pohovorem, vždy jde o běh na delší trať.
Získáte podporu, pomoc, informace a zasloužený respekt, že jste dokázala přijít sama. Nikdo Vás nebude k ničemu přemlouvat, natož Vás do čehokoli nutit. Nesejde tolik na tom, jestli budete kontaktovat pracovníky poradny, adiktologické ambulance, kontaktního centra, nebo podobné služby.
Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací Vám zkušený odborník doporučí konkrétní kroky, jak abstinenci udržet, snížit rizika relapsu, a co pro sebe můžete udělat, abyste se cítila lépe. Zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měla vyvarovat.
Doporučí Vám postupy, jak se naučit pracovat s chutěmi, atd, případně Vám poskytne další užitečné kontakty. Dozvíte se, jak nejlépe komunikovat s otcem a dalšími blízkými. K řešení Vašich traumat budete potřebovat delší čas, možná terapii, o tom všem si s odborníky můžete popovídat.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty obratem pošleme. Jak je můžete vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete kontaktovat služby, zařízení organizace Sananim, která provozuje i tuto internetovou poradnu:
Denní stacionář (DST) Sananim
Janovského 26
170 00 Praha 7
Telefon: +420 220 803 130
+420 220 800 041
Mobil:     +420 605 212 175
E-mail: stacionar@sananim.cz
Web:   http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html
Provozní doba:
Pondělí: 8.00 - 16.00
Úterý: 8.00 - 17.00
Středa: 8.00 - 16.00
Čtvrtek: 8.00 - 16.00
Pátek: 8.00 - 15.00
Kontaktní centrum (KC) Sananim
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
Telefon: +420 283 872 186
Mobil:     +420 605 240 501
E-mail:    kacko@sananim.cz
Web:      http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Provozní doba:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
Budeme rádi, když dáte vědět, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám odpověď byla užitečná.
Seberte všechnu kuráž a jednejte. Přeji hodně štěstí,
Amrit Sen.