zavislost na pervitinu
veeroo
Dobry den.
po nekolika letech se ozval bratr s tim ze chce pomoc. Nekolik let bere pervitin a uz to doslo i k pichani.
Chce přestat a změnit zivot.
Ale moje rodina mu dava nadeji,ze to zvladne i bez lecebny.
Ted je 3 dny cisty,je uplne normalni,komunikuje, jí atd.
zrejme proto si rodina mysli, ze staci jen najit praci a zmena prostredi.
Prosim o radu... ja mu nechci nejak neverit,ze to zvladne sam ale zas si rikam, ze nekolik let uzivani pervitinu preci musi nechat na nem nejaky nasledky a ze to sam nedokaze a casem stejne do toho zase spadne.
dekuju za odpoved

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Je moc hezké, že máte o bratra starost a obstaráváte si informace. I přes to, že rodina má dojem, že jde vše zvládnout svépomocně.
Nebudu tvrdit, že to nejde bez léčebny. Některým se to podařilo, ale jsou to spíš výjimečné případy. Jde o to, že právě pervitin je velice psychicky návykový, projít prvními dny není zase až tak dramatické (např. v porovnání s heroinem, na který se váže i fyzický návyk). Psychický návyk, který se leckdy nebere samotnými uživateli tolik vážně, může mnohé dosti potrápit a vrátit zpět. Chutě na další užití se opakovaně vrací poměrně dlouhou dobu po vysazení, mají různé frekvence a intenzity a někdy může být opravdu tak silná, že to dotyčná osoba nezvládne. Také mívají různé ,,převleky" a mnohokrát si ji abstinující uživatelé pervitinu ani neuvědomí (např. uměle vyvolají konflikt, aby byl důvod proč si dát apod.). Pro ty, kteří se rozhodnou své životy změnit a chtějí udržet abstinenci trvalou, je vhodné a rozumné se s nějakou formou pomoci spojit. Nejenom, že lépe pochopí co se s nimi děje, ale také se naučí díky terapeutické podpoře tyto stavy předvídat, umět je zvládnout nebo jim předejít. Zkrátka dostat své chování pod svou kontrolu.
Netuším, kde žijete, ale pokud by pro Vás nebylo obtížné navštívit zařízení v Praze, mohla byste se Vy nebo někdo z rodiny obrátit na naši specializovanou poradnu, která se právě věnuje rodinným příslušníkům závislých osob. Pomáhat někomu se závislostí není vůbec jednoduché, mnozí se dopouští v dobré víře i plno chyb, které je zbytečně stojí jejich energii a dotyčnému to v samotném výsledku stejně nepomůže. Proto je rozumné doplnit si informace o této oblasti, poradit se jaká doma nastavit pravidla, co dělat co naopak vůbec nedělat, jak vhodně komunikovat, tím možná i lépe motivovat, také tím získávají pomáhající podporu, protože jde o celkově náročný proces.
Jde o nezávazné a bezplatné služby, kterými nemůžete nic zkazit, ba naopak.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Školská 30
Praha 1
mapa
Tel: 284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Toto poradenské zařízení naleznete v zadní části kavárny Café Therapy. V provozu je všechny pracovní dny od 9h do 19h. (je nezbytné se objednat předem)
Více informací naleznete zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html.
Pokud byste potřebovala kontakty vyhledat někde jinde nebo měla další dotazy, klidně zase napište. Jen prosím o upřesnění větších měst, která máte v dosahu.
Mějte se zatím hezky.
S pozdravem MK