Snupani
Ajajc
Mého přítelE syn bere drogy.Prý šňupE.Matka s kterou zije,spatne vychází,ale je mu ji lito,ze by zustala sama.Jen ho stresuje.Dokola mu rika-Otec nás opustil(9let už je rozvedena),kašle na nás atd.Přitom otec je s nim kazdy den v kontaktu.I na dovolenE s námi byl.Tam se nám i se vším svěřil.(matce ne)Je mu 20let.Otec s nim v klidu vse probírá.Matka jen křičí a uráží otce.Dle me je syn pak psychicky na dně.Má i abstinencni stavy.Je uplne mimo.Chlapec je ze Strakonicko.Jak mu pomoci?Nevím zda by navštívil s otcem protorogové zařízení.Prý TO uživa;asi 3-4 roky.Nevíme presne o jakou drogu se jedna.Můžete mi prosim poradit co dělat nebo jak postupovat?Předem mockrat Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Omlouváme se za opožděnou odpověď.
Je dobře, že syn přítele o všem co se děje hovoří s otcem a má k němu důvěru. Dle toho co popisujete, je celá situace asi náročná, díky složitým vztahům...
Bylo by rozumné obrátit se na kolegy z Preventu a v osobním kontaktu vše více a podrobněji probrat. Pokud syn by využití odborné pomoci prozatím odmítal, nečekejte, až kývne a obraťte se na kolegy zatím sami (přítel a třeba i Vy). Kontaktní centra pro uživatele drog poskytují i poradenské služby pro rodinné příslušníky a další blízké osoby. Mohly byste se tak v osobním kontaktu lépe poradit a informovat se o případných možnostech, které by syn mohl využít, až dojde k dostatečné motivaci (léčba závislosti je záležitostí dobrovolnou a je třeba souhlas dané osoby, pokud je zletilá). Veškeré poradenské služby jsou poskytovány bezplatně, nezávazně a lze i anonymně.
KONTAKTNÍ CENTRUM PREVENT
Komenského 174 (naproti vchodu do Teplárny Strakonice)
Strakonice
Tel: 383 322 357
E-mail: kacko@os-prevent.cz
Skype: prevent.kackost
Provozní doba:
PO 10,00 - 16,00
UT 13,00 - 16,00
ST 10,00 - 17,00
CT 10,00 - 16,00
PA 10,00 - 16,00
Web: http://kcst.os-prevent.cz/
Než se na první konzultaci objednáte, můžete prostudovat základní informace pro rodiče, viz odkaz: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Pokud by něco nebylo jasné, měla jste doplňující dotazy, neváhejte napsat kdykoliv znovu.
Přeji dostatek sil všem zúčastněným, ať vše dobře dopadne.
S pozdravem MK
P.S. ke skryté poznámce - vše co je zde mnou uvedeno, se dá najít na internetu www.drogovaporadna.cz v jednotlivých rubrikách...