jak mám pomoct příteli zvládnout absťák
Lenka
Mám přítele,známe se přes 2,5 roku a chodíme spolu 4 měsíce. Dozvěděla jsem se, že užívá pervitin, snažila jsem se s ním o tom mluvit a podržet ho a samozřejmě se snažit, aby sám chtěl přestat. Nyní nebere nic 3 týdny, ale stavy, které má jsou hrozné a já se bojím, že to nezvládne, Někdy ani neví co dělá, nebo když mu říkám co dělám tak si to nepamatuje. Je agresivní, extrémně žárlivý, pořád spí, má pořád hlad. Občas se klepe a je mu zima nebo naopak horko. strašně se potí. říká, že je mu zle a má bolesti. myslíte, že opravdu nic nebere? jak poznám jestli si třeba něco nedal? užíval 1g denně, příjde mi divný, aby z ničeho nic opravdu přestal. jak mu mohu pomoci? nechce se léčit v žádné léčebně, protože jsou všechny registrované. moc děkuji za brzkou odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Opět Vás zdravím Lenko.
První Váš dotaz (kód 91 86 04) je již zodpovězený.
Zde již píšete konkrétněji - uvádíte konzumovanou látku, také lokalitu, což je fajn...
Jak jsem uváděla v předešlé odpovědi, bylo by rozumné spojit se s odbornou pomocí. To, že přítel v tuto chvíli tuto možnost neguje, vůbec nevadí. Můžete se Vy, jakožto partner závislé osoby, obrátit na kolegy u Vás a v osobním kontaktu probrat vše co je zmíněno v předešlé odpovědi.
Ničeho se nemusíte obávat, Kontaktní centra pro uživatele drog (poskytující i poradenské služby blízkým osobám) patří mezi tvz. ,,nízkoprahová zařízení". To znamená, že veškerých služeb se čerpá zcela bezplatně, nezávazně a anonymně.
K-centrum Laxus
Češkova 2701
Pardubice
Tel: 466 265 207
Vedoucí centra: Mgr. Lucie Kurková
email:kurkova@laxus.cz
Kontaktní pracovníci: Antonín Hrdý, DiS, Petr Beneš, DiS., Bc. Martina Kollárovičová
email: kacko.pardubice@laxus.cz
Provozní doba: pracovní dny 9,00 - 18,00
Více o zařízení zde: http://www.laxus.cz/index.php?page=kontaktni-centrum-pardubice
Mějte se zatím hezky, přeji, ať vše dobře dopadne a také oběma dostatek sil.
S pozdravem MK