Psychicky jsem se zhroutil po konci s marihuanou
Svoby
Dobry den,
je mi 17 let a byl jsem tezce zavisli na marihuane (0,5 gramu denne) cca 10 mesicu. Skoncil jsem s ni a pak jsem si dvakrat nebo mesic na to dal. Nyni se drzim mesic cistej a celej se psychicky hroutim. Prisli na me sileny deprese, nechci se nikomu sverovat a zacinam doslova ztracet svoji mysl. Nemam vubec zadnou chut k zivotu a neco delat. Nasel jsem si novy konicek posilovat, ale kvuli nemu jsem prestal i pit, takze tedka v podstate nemam s kym si nekam zajit. Ztratil jsem vetsinu kamosu, sebevedomi a zacinam se cim dam tim vic hroutit. Moc bych si vazil nejake rady.
Dekuji.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Dobře, že jste napsal.
Pokleslejší nálada nebo nějaké jiné změny v chování, vnímání, prožívání k  vysazení jakékoliv drogy tak trochu patří.
Pokud, ale vnímáte u sebe výrazný propad, který Vás v běžném životě velmi omezuje, bylo by na místě zvážit, zda o tom co se děje nepohovořit s odborníkem (?).
Je chvályhodné, že se Vám vysadit podařilo. Našel jste si novou zálibu v posilování, tím jste vypustil ze svého života i alkohol (to je také dobře). Zřejmě jste se i přestal stýkat s konzumenty, což je také v pořádku, ale zase na druhou stanu pochopitelné, že se cítíte být osamocený...
Vydržet měsíc je sice fajn, ale zase to není úplně dlouhá doba na to, aby si člověk našel nové přátele a vytvořil si kolem sebe bezpečné zázemí. Možná by opravdu nebylo od věci spojit se s nějakým zařízením a využívat podpůrné skupiny osob, které s tím bojují jako Vy. Věděl byste, že nejste jediný, komu se něco podobného přihodilo, mohl byste například čerpat ze zkušeností těch, kteří abstinují déle, navzájem se podporovat a obohatit, nebýt sám...
Netuším, kde žijete, ale pokud je Vám v dosahu Praha, mohl byste kontaktovat naše ambulantní zařízení, viz info v přiloženém odkaze: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst)/komu-je-dst-urcen.html
Další možnost spojit s internetovým programem pro konzumenty marihuany: http://www.koncimshulenim.cz
Zkuste se na to podívat, pokud by Vás ještě něco zajímalo, potřeboval se doptat či kontakt na lékaře/psychiatra se kterým byste probral Vaše stavy, napište kdykoliv znovu.
Přeji dostatek sil a ať je Vám brzy celkově lépe.
Mějte se zatím hezky, s pozdravem MK