Detoxifikace
Lenka
Dobry den, chci se zeptat jestli poznam ze pritel drogy opravdu nebere ? Bral 10 let a nyni ,,tvrdi,, ze 3 tydny nemel nic. Jeho chovani je hrozne :-( jako jiny clovek. Porad spi, pije a je neprijemnej. Strasne zarli a chce byt sam. Nechce nic delat a nic ho nebavi. Jak dlouho to muze trvat ? S drogama nemam zadnou zkusenost. Az s nim...:-(

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Lenko.
Neuvádíte, jaké drogy přítel užíval. Příznaky dle typu drogy se mohou různit. Když tak ještě napište a víc dotaz více konkretizujte.
Uvádíte, že nějaké drogy bral cca 10 let a teď asi tři týdny se snaží abstinovat. Také uvádíte, že se chová hrozně. Pokud opravdu nějakou drogu vysadil po 10tileté drogové kariéře s největší pravděpodobností mu moc dobře není. Pokud užíval látky, na které je třeba i fyzický návyk (což netuším), může mít i velké somatické potíže, obvykle se tyto stavy řeší na detoxifikačních jednotách pod lékařským dohledem, jelikož to opravdu není procházka růžovým sadem... možná opravdu trpí, proto změny v chování, které Vám mohou připadat hrozné (a je to pochopitelné)...
Také píšete, že s drogami nemáte žádnou zkušenost (jedině dobře), ale přítel je s největší pravděpodobností na nějaké látce závislý. Snažíte se jej podpořit a to je hezké, ale pustila jste se do velmi náročného úkolu, který Vás může opravdu hodně zatěžkat a vyčerpat. Nechtěla byste se zastavit u nás v Poradně pro partnery a tam více a konkrétněji probrat vše co je třeba (?). Mohla byste si doplnit informace o této oblasti, poradit se jak vhodně s partnerem komunikovat, tím jej možná i lépe motivovat k tomu, aby se třeba sám obrátil na odbornou pomoc a měl tak mnohem větší šanci na udržení abstinence trvalé, získáte tím i podporu, kterou si každá pomáhající osoba také zaslouží. Pomáhat někomu z drog není vůbec snadné a jednoduché, je vhodné vědět co dělat, co naopak vůbec nedělat, aby pomoc byla účinná a pro Vás především bezpečná.
Zvažte to, když tak napište, pošlu Vám kontakt.
Mějte se zatím hezky, přeji oběma dostatek sil!
Zde v odkaze základní obecné informace pro blízké osoby konzumentů drog: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html (pokud se budete potřebovat na něco doptat, klidně pište).
S pozdravem MK