piko
martina
a muzu se jeste prosim zeptat co se muze stat kdyz to u me ta doktorka v pondeli a v uter najde? v krvi nebo v moci? dekuju za odpoved

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Martino.
Tak jde především o to, abyste byla v pořádku, s ohledem na Vás a na případné kontraindikace, jak jsem již zmiňovala v předešlé odpovědi.
Proto doporučuji, abyste se sama otestovala. Lékař to s největší pravděpodobností z testů nezjistí, při běžných lékařských kontrolách a vyšetření (i v rámci předoperačních vyšetření) se testy na konzumaci drog nedělají. Provádí se pouze, pokud je k tomu nějaký důvod. Nicméně, před samotnou operací budete vyplňovat formulář, který bude mapovat Vaši zdravotní anamnézu a mezi otázkami, které se dotazují například na úrazy, aktuální užívání léků, dětské nemoci, rodinnou anamnézu, poslední užívání antibiotik apod. je i dotaz na kouření cigaret, užívání alkoholu a dalších drog. Pak je na Vás, zda o své konzumaci lékařům řeknete či nikoliv. Dle mého názoru je dobré, aby lékaři věděli o všem. Především s ohledem na případná rizika spojená s kontraindikacemi v souvislosti s podáním medikace. Také si myslím, že i pro anesteziologa je toto důležitá informace. Konzumace drog není trestný čin (pouze přechovávání a distribuce), lékaři jsou vázáni lékařským tajemstvím, myslím, že se nemusíte bát.
Nebo zda nezvážit termín operace a tím i předoperačního vyšetření neodložit a samozřejmě už nic neužívat. To bych asi viděla jako nejrozumnější a nejbezpečnější řešení.
Stačí to takto?
S pozdravem MK