extáze a pervitin
Tom
Dobrý den. Můj dotaz se týká extáze a pervitinu. Nebo spíš přesněji řečeno pervitinu v extázi. Hodněkrát jsem četl že se do extáze přidává pervitin.
Avšak stala se mi taková zvláštnost.
Jednou jsem si dal tzv. \"emko\", krystalickou formu extáze o které se tvrdí že je naprosto čistá a tudíž bezpečnější než klasická extáze.Šnupnul jsem to.
Je možné že stav po \"emku\" byl intenzivnější než stav kdy jsem si vzal klasickou extázi v níž bylo podle slov prodávajícího 20% pervitinu? Nutno podotknout že jsem před konzumací klasické extáze konzumoval ve větší míře také THC.
A druhý můj dotaz zní- dá se nějak poznat když je v tom víc MDMA nebo víc pervitinu? (na stavech apod.)?
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
děkujeme za otázku. Lze říci, že v ČR se v podstatě nevyskytují tablety čí prach čísté extáze, kromě velmi mála příležitostí, se jedná o směs látek, popř. o čistý pervitin nebo o úplně jiné látky, někdy také o látky, které vůbec nemají psychotropní efekt.
Pervitin a MDMA mají poněkud odlišný mechanizmus účinku a tím mají také rozdílný efekt na organizmus. Účinek drogy ale není nikdy dán jen drogou samotnou, ale také nastavením uživatele a také okolím, ve kterém se uživatel při užití nachází. Tyto tři fakta společně tvoří celkový účinek na jedince v dané chvíli.
K první Vaší otázce - netuším, co myslíte výrazem "intenzivnější". Jak jsem psal výše pro účinek není důležitá jen droga samotná ale i set a setting. Pokud látky působí ve směsi je velmi obtížné odhadnout jak bude uživatel reagovat. Lze samozřejmě popsat co kombinace látek v těle dělá, tj. jak mezi  sebou látky interagují, ale jak bude tato směs působit na jedince je dána kombinací všech výše zmíněných faktorů. Nevím, co pro Vás znamená "intenzivnější", ale lze předpokládat, že účinek bude ve Vámi zmiňovaných případech jiný.
K Vaší druhé otázce - částečně jsem Vám již odpověděl výše. Další možností je samozřejmě laporatorní rozbor, který přesně řekne, co vzorek obsahuje...
Stačí to takto?
S pozdravem
Zbyněk Oktábec