musim ihned se jít léčit jinak nevím jak už dál
wu tang
Prosím poradte mi mám zajít když se chci ihned léčit už to je na mě moc a sem nato sám musim pryč do léčebny

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den,
díky za váš dotaz.
Rozhodnutí jít se léčit vám naprosto schvaluji. Otázkou je, kde... Když žijete v Německu, domnívám se, že jste tam plátce zdravotního pojištění. Z toho se totiž léčba hradí. Ve všech zemích EU. Jít na léčbu je tedy nejvhodnější v té zemi, kde zdravotní pojištění platíte. Nebo můžete být samoplátce, což je však především ve zdravotnickém zařízení velmi nákladné.
Jiné náklady jsou v terapeutických komunitách, které jsou sociálními službami. Například léčba v naší terapeutické komunitě Němčice v Heřmani trvá cca jeden rok a měsíčně každého stojí 100,-Kč za ubytování denně a příspěvek na stravu ve výši 35,-Kč denně, tedy v měsíci, který má 31 dní, každý hradí 3.255,-Kč. Nejde o celý náklad léčby, ostatní prostředky získáváme z dotací. Tato léčba by pro vás, máte li občanství ČR, byla možná. Mimo úhradu těchto nákladů potřebujete další prostředky na úhradu svých potřeb - poštovné, hygiena, cestovné, oblečení, tabák, káva, atd. K těmto účelům mají naši klienti nejméně 2.000,-Kč měsíčně.
Usilovat o léčbu v naší komunitě za podmínek popsaných výše můžete prostřednictvím pražského Kcentra na Smíchově (Na Skalce 819/15, Praha).
Nebo můžete přímo oslovit kolegyni, která má komunikaci se zájemci o léčbu na starosti - Mgr.Eva Nezdarová, nezdarova@sananim.cz, 607 082 095
Určitě se můžete s Evou Nezdarovou spojit a možnosti léčby s ní konzultovat.
S pozdravem J.Chudomel