Alnagon
helik
Jsem z Tábora. Alnagon užívám asi pět let. Ale dříve jen občas. Poslední rok dva, ale i šest za den. Poraďte mi , prosím, jestli snižovat dávku a jak, nebo úplně vysadit a čím si pomoci. Děkuji moc za Vaší odpověď. H

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den,
Díky za doplňující dotaz.
Je opravdu dobré, že jste se rozhodl své užívání Alnagonu řešit. Máte moji podporu. Jde však o odbornou medicínskou záležitost, která kompetenci této poradny přesahuje. Prot vám nemohu poradit konkrétní výši a frekvenci snižování dávky, či doporučit nejvhodnější substituci.
Užívání v délce 5 let není krátká doba, nicméně uváděná dávka do 6ti tbl denně není zanedbatelná, ale ani nijak extrémní. Nicméně máte opravdu čas přestat. Domnívám se však, že i proto jste se na naši poradnu obrátil, protože jste se pokusil sám přestat a nepovedlo se to. Možná i vícekrát. Protože jinak byste v užívání prostě přestal...
Substituční preparáty lze získat buď v rámci specializovaného programu, nebo z rukou odborného lékaře psychiatra. V prvním případě je vždy součástí i řada dalších terapeutických aktivit a cena substituce nebývá vysoká, někdy je i zdarma. Na rozdíl od spolupráce s odborným psychiatrem se vám dalších aktivit dostat nemusí a substituci, kterou vám předepíše, si hradíte. Může jít o tisíce měsíčně.
Proto vám doporučuji zvolit první variantu. Pokud vím, ale mohu se mílit, přímo v Táboře podobný program nabízen není. Ideálně si to můžete ověřit například v táborském Kcentru:
Kontaktní centrum Auritus
Klokotská 114, Tábor, 390 01
Tel.: 381255999
Určitě budou vědět.
Zkusit můžete i pražské pracoviště CADAS, nebo program o.s.Prevent v Českých Budějovicích:
Substituční léčba
Matice Školské 17, České Budějovice, 370 01
Mgr.Lenka Moravcová, tel.: 387730459, 727885788
Nakonec se můžete podívat i na tuto mapu pomoci, která nabízí různé služby pro závislé osoby:
www.drogy-info.cz/mapa-pomoci .
Jak píšu výše, je velmi dobře, že jste se rozhodl něco se sebou udělat. Přestat zneužívat léky. Pro úspěšné dotažení je ale opravdu důležité, abyste na to nebyl sám, ale měl podporu odborníků. Bez váhání se na ně obraťe.
Zdravím vás a přeji hodně sil a správných rozhodnutí
J.Chudomel