Výzkum - odpověď
Takky
Dobrý den, paní Orlíková.
Vámi zmiňované publikace od doc. Kaliny a dr. Hajného jsem již prošla. Výzkumy potřebuji pro svou BP-téma jsem si vybrala na základě umožněné stáže v PNO. Mám půjčenou i publikaci NEAD 98 (Miovský, Urbánek), která se mi částečně hodí pro mou práci, vzhledem k tomu, že se v ní jedná o výzkumy, kde malá část je zaměřena na rodinu.
Určitě bych byla ráda i za odkazy v AJ, i když nejsem angličtinář, poradím si s tím.
Hledám výzkumy, které by se zaměřovaly na rodinu, ve které dr.závislí vyrůstaly (např. nezaměstnanost rodičů, vztahy, trestná činnost, další závislosti v rodině apod. - cokoli co se najde). Potřebovala bych právě, aby ve výzkumu bylo řečeno, kolik % respondentů odpovědělo tak či onak - prostě výzkum.
Mám v ruce např. Drogy a drogové závislosti: propojování výzkumu, polity a praxe; mezioborový přístup ,2 aj. ale bohužel buď se publikace zaměřuje na užívání, v kolika letech byla první zkušenost apod. a nebo v ní je spíše teorie a nikoli výzkum.
Kdyby Vás cokoli napadlo, byla bych Vám nesmírně vděčná.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás, omlouvám se za pozdní odpověď. No ona ta hranice mezi výzkumem a teorií není tak ostrá, a ne každý výzkum je jen o tom, kolik procent respondentů odpovědělo tak či onak. Nicméně snad Vám mohu nějak pomoci. Publikací je jistě k nalezení víc, než zrovna starší věc z roku 1998. Jsem ted ale na dovolené, tak se tomu budu moct věnovat cca za týden. Kdyžtak mi napište na e-mail: barbora.orlikova@nudz.cz, abychom se nějak propojily (tady přes poradnu Vám nemohu poslat přiložený soubor apod.). Taky bych na Vašem místě zkusila konzultovat záležitost s Vaším vedoucím BP práce. Přec jen není úplně účelem této poradny, abychom suplovali práci studentů či jejich vedoucích školních prací... :)
Přeji hezký den, B. O.