Dcera a pervtin
Agamka
Dobrý den dcera je závislá na pervitinu asi 3,5roku,chci se zeptat.Dcera má zdravotní problémy je neustále nastydlá má horečky,je jí špatně od žaludku,točí se jí hlava,je celiak,Je možné že její tělo dává prostě signály,že jede na doraz??Je unavená,bledá.O závislosti ač nerada se mnou mluví,řekla že zkusí sama přestat a pokud se jí to nepodaří tak od září půjde na léčení,ale nevěřím tomu.Proběhla před 3 lety ambulantní léčba a po cca 9 měsících to opět začalo.Vím že musí chtít sama jinak to nemá cenu.Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Zdravotní potíže se velmi špatně posuzují bez vyšetření lékařem a osobního kontaktu. Ale je to samozřejmě velmi pravděpodobné, že tělo dává signál (jak jste sama napsala). Přece jenom konzumace drog je vždy velký zásah do organismu, včetně psychiky, postupně si toto vše začne vybírat i svou daň. Možná tato chvíle nastala.
Také uvádíte, že dcera má za sebou ambulantní léčbu, po 9 měsících se k droze opět vrátila. Někdy je cesta k trvalé abstinenci klikatá a vede přes návraty zpět. Je ale dobré, že má dcera za sebou 9 měsíců kdy to vydržela bez drog, to je velmi cenná zkušenost. Ví tak, že lze žít i bez nich. Pokud se poučí z toho, co ji vedlo k dalšímu návratu, může to vést k pozitivním změnám v jejím dalším životě.
Bylo by, ale rozumné se opět s odbornou pomocí spojit - s terapeutickou podporou je vždy o něco větší šance na úspěšné zvládnutí a snadnější pochopení toho, co se s danou osobou děje.
Mám pocit, že jsme spolu již komunikovaly a já Vám posílala kontakt na léčebné zařízení organizace White Light. Můžete se s kolegy spojit a v osobním kontaktu využít poradenských služeb pro rodinné příslušníky, kde byste mohla více a podrobněji zkonzultovat vše co je třeba (jak dceru motivovat, jaké by případně měla možnosti, získat i podporu pro sebe...).
Přeji, ať se vše začne ubírat lepším směrem a Vám oběma dostatek sil! Mějte se hezky.
S pozdravem MK