Pervitin
danitu
Dobrý den. Obracím se na vás, jelikož si nevím rady. Má přítelkyně které je 17 let už 2 roky bere pervitin. Má špatný vztah s rodičema, takže z jejich strany žádnou pomoc neočekávám. Ale já bych ji chtěl pomoct strasne rád, ale nevím jak začít ... Sám jsem si prošel detoxem a odvykačkou, sice né dobrovolně ale tedka jsem rád. Potřeboval bych jen radu nebo typ jak začít. předem Děkuji :)

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Je od Vás moc hezké, že máte snahu, přítelkyni pomoci. Obávám se, že pokud je přítelkyni teprve 17 let, neobejde se to bez rodičů, kteří mají za ni stále odpovědnost.
Také je dobré, abyste si uvědomoval, že pokud jste měl i Vy v minulosti sám potíže s drogami, je tato situace pro Vás velmi riziková. Pomáhat někomu z drog, potažmo závislosti, je pro partnery velmi obtížné a náročné i bez toho, kdy nejsou sami touto skutečností zatíženi, pokud ano, je to o to těžší.
Rozumné by bylo obrátit se na nejbližší Kontaktní centrum nebo zařízení pracující s uživateli drog a tam se v osobním kontaktu více a podrobněji poradit jak v dané situaci pokračovat dál. Tím, že přítelkyně není plnoletá, měli by o její případné léčbě vědět rodiče.
Netuším, kde žijete, ale pokud je Praha v blízkosti, můžete využít některé z našich zařízení, kontakty níže.
Pokud žijete někde jinde, napište prosím znovu a uveďte, jaká města máte v dosahu. Rádi Vám doporučíme kontakty, kde se můžete jak Vy, tak přítelkyně nezávazně a bezplatně poradit, co by bylo vhodné udělat dál, informovat se možnostech, které by se případně dali využít. Myslím, že nezávazným poradenstvím nemůžete nic zkazit, ba naopak.
Kontaktní centrum SANANIM
Na Skalce 819/15, Praha 5
mapa
Tel: 283 872 186
Email: kacko@sananim.cz
Provozní doba K-centra:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
Můžete přijít kdykoliv během provozní doby (i bez objednání) - dnes do 20hod.
Zde se dá poradit i zcela anonymně. Podrobněji se dočtete zde:
http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Denní stacionář SANANIM
Janovského 26, Praha 7
Tel : 220 803 130, 220 800 041, 605 212 175
Kontaktní osoba : PHDr. Preslová Ilona
Email : stacionář@sananim.cz
(nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště - mapa Otevřít odkaz v novém okně; vchod se zvonkem přímo z ulice)
Zde každé úterý a čtvrtek probíhá skupina v čase od 10,30 do 12,00 hod. (info viz odkaz http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst)/prijem-klientu.html).
V přiloženém odkaze veškeré informace o tomto zařízení:
http://www.sananim.cz/denni-stacionar-%28dst%29.html
Dále můžete využít Poradnu, která je určena rodičům a partnerům uživatelů nelegálních drog:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké SANANIM
Školská 30, Praha 1
mapa
Tel: 284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy, v její zadní části. Na první konzultaci je třeba se předem objednat během provozní doby (PO až PÁ 9.00-19.00).
Více informací naleznete zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html.
Všechny zmíněné zařízení jsou součástí stejné organizace jako tato poradna, kam jste napsal. Všechny tyto zařízení nabízí nezávazné a bezplatně poradenské služby. Doporučuji se s nějakým spojit a v osobním kontaktu probrat možnosti.
Pokud byste se po prostudování informací v odkazech potřeboval na něco doptat, klidně napište znovu. V případě potřeby jiného kontaktu samozřejmě také.
Přeji Vám oběma dostatek sil a Vy buďte opatrný. Mějte se zatím hezky.
S pozdravem MK