Vstupní lékařská prohlídka
Xx
Dobrý den, kamarádka mě včera přemluvila abych zkusila marihuanu, jenže já du 28.7. Na vstupní lékařskou prohlídku do práce a mám s sebou vzít moč. Budou mi dělat i testy na drogy?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Při vstupních prohlídkách do zaměstnání se obvykle testy na přítomnost drog neprovádí, netuším, do jakého zaměstnání se hlásíte. Některé pracovní pozice vyžadující velký důraz na psychickou odolnost a rovnováhu mohou toto při vstupu do zaměstnání požadovat (např. policie, hasičské sbory, armáda...). Dále pak má zaměstnavatel možnost namátkových testů v průběhu pracovního procesu.
Níže uvádím orientační dobu prokazatelnosti THC:
Detekce moč 1 až 30 dní (lze i déle u každodenních uživatelů, při konzumaci občas do 14 dní).
Detekce krev do 14 dní (při občasném užití cca týden).
Detekce sliny /jako u krve
Podotýkám, že jde pouze o údaje orientační a to především proto, že doba záchytu se odvíjí od dalších aspektů (kvalita konkrétní látky/množství obsažených účinných látek, od intenzity/ frekvence předešlého užívání, na individualitě metabolismu). Může to být opravdu velmi individuální, každý organismus je jiný a jinak se s procesem odbourávání může vypořádat.
Také nejde opomenout důležitou skutečnost, že právě THC se usazuje v tucích, ze kterých se postupně uvolňuje do organismu a metabolizuje. Metabolity u běžně dostupných a používaných testů mohou tedy prokázat pozitivní výsledek oproti jiným drogám poměrně dost dlouho. To znamená, že dotyčná testovaná osoba nemusí být přímo pod vlivem drogy, ale je to důkaz, že v posledních dnech byla droga konzumována.
Můžete se doma sama na své náklady před vstupní prohlídkou otestovat. V lékárnách a na internetu jsou volně prodejné orientační testy, které jsou na použití velmi snadné. Budete tak vědět, jak na tom jste.
Nechat se přemluvit kamarádkou bych doporučila zvážit, příště by to mohlo být třeba i něco jiného ze škály silnějších drog. Experimenty s jakoukoliv drogou mohou znamenat mnohé problémy a není to jen pozitivita případného testování. Doporučuji opatrnost.
Mějte se zatím hezky, v případě potřeby napište kdykoliv znovu.
S pozdravem MK