Kofein
Mikin
Dobrý den ,,
Rád bych vyskoušel šňupat kofein zajímalo by mě jesli by mě to to nabudilo nebo by mi to přihodilo ňeaké stavy např: euforii , dezorientaci , motaní hlavy , úzkosti a podobně
Děkuji za vaši odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Kofein sice není nelegální droga, nicméně, zneužívání tak jako jiná zneužívání čehokoliv, může vést k různým rizikům, takže bych doporučila Vaše rozhodnutí ještě zvážit.
I na kofein se dá vypěstovat návyk (psychický, ale i fyzický). Při užívání nosem, tedy šňupáním, si můžete poničit nosní přepážku a sliznici, stejně jako kdybyste šňupal pervitin nebo kokain. Tímto způsobem se také více zanášejí plíce. Průběžné konzumace kofeinu mohou také znamenat zátěž na kardiovaskulární systém (je zatěžováno srdce a zvyšuje se krevní tlak). Tímto způsobem konzumace se také násobí riziko snadnějšího předávkování (projevuje se zvracením, nevolností, nepravidelností srdečního rytmu, bolestí hlavy atd.). Při konzumaci kofeinu dále hrozí riziko nabuzení organismu natolik, že se konzumující osoba může dostat do velmi obdobného stavu jako například po intoxikaci pervitinem, což může způsobit paranoidní stavy, úzkosti a další nepříjemné prožitky.
Dále byste neměl zapomínat na skutečnost, že pokud je zvýšený výdej energie nepřirozeným způsobem, ať už je dosažený čímkoliv, vždy se to nějak dále projeví v reakci organismu.
Vyhnout se nelegálním drogám je na jednu stranu sice rozumné, na druhou bych doporučila, jak jsem již v úvodu zmínila, vše ještě řádně zvážit. Můžete si přivodit potíže i tak.
S pozdravem MK