Drogové testy
Aďa
Dobrý deň,
mám jeden problém a potrebujem poradiť. V pondelok som užila 1 dávku pervitínu (ústne), v utorok som užila 2 tabletky extázy (ústne aj nosom) a 1 dávku pervitínu (nosom). Včera, vo štvrtok, som ešte užila asi štvrť dávky pervitínu. Dnes je piatok a neviem, čo mám od nervov robiť. To, že to bol aj pervitín, som zistila dnes. Celý čas som bola v tom, že to bola iba extáza. Rodičia ma idú dať na testy a nesmú to za žiadnych okolností zistiť!!!! Žiadne drogy aktívne neberiem, toto je skôr úlet. V minulosti som sa už priznala s jednorázovou skúsenosťou extázy a nepravidelným užívaním DXM a marihuany. Najhoršie na tom je, že testy nebudú domáce, ale v cpldz, takže to nemám ako oklamať. Čo mám spraviť a do kedy to budem mať v moči? Potrebujem nejaké rady, priznať sa doma nemôžem. Nechcem ich zbytočne trápiť. Na test pravdepodobne pôjdem v pondelok. Je tam možnosť, že bude negatívny? Ďakujem za pochopenie a odpoveď.

Odpověděl: Amrit Sen
Aďo, zdravím Vás, děkuji za důvěru.
Jaký bude výsledek Vašeho pondělního testu nedokážu spolehlivě posoudit. Záležet může na řadě okolností. Je však dost pravděpodobné, že test užití drog potvrdí. Píšete, že rodiče nesmí dozvědět pravdu. Tu však v případě pozitivního výsledku laboratorního testu nezapřete, respektive nebude žádný důvod věřit Vaší případné lži. Proto Vám doporučuji jít s pravdou ven, a to nejlépe právě teď, ušetříte si aspoň jednu zbytečnou, trapnou situaci.
Myslet si, že něco získáte lhaním je prostě sebeklam. Píšete, že nechcete rodiče trápit. Každá lež dříve, nebo později vyjde na povrch, podle všeho trápíte rodiče už teď, proto mi přijde, nezlobte se, jako důvod ke lži, rodiče netrápit, jako chabá výmluva. Věřte mi, že ze všeho nejhorší varianta, která se může odehrát, je ta, že Vám to tentokrát projde, a Vám se podaří rodiče pořádně vykrákat za nos. Následky takového počínání se sice nejspíš projeví o něco později, ale jistě nepůjde o nic hezkého, ani příjemného. Odnesou to Vaši rodiče, a ještě více Vy sama.
Nic, jste ještě velmi mladá, Vaši rodiče ještě minimálně do Vašich 18. narozenin ponesou, kromě Vás, ze zákona odpovědnost za Vaše jednání, přestanu mentorovat.
Připojuji stručný přehled detekovatelnosti na Slovensku i v Čechách nejčastěji užívaných drog:
Přítomnost drog se většinou, v závislosti na druhu testu, ale zejména na frekvenci užívání, jejich množství a kvalitě, detekuje zhruba v těchto časových úsecích:
Pervitin
- detekce z moči 3 - 21 dní, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne
- detekce z krve 1 - 3 dny
Extáze
- detekce z moči max 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne
- detekce z krve 1 - 3 dny
Marihuana (THC)
- detekce z moči 1 - 30 dní, výjimečně déle, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do 14 dní
- detekce z krve do 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do 10 dní
Kokain
- detekce z moči do 12 - 24 h, detekce z krve do 24 h, v závislosti na intenzitě předchozího užívání
Heroin a další opiáty
- detekce z moči 2 - 3 dny, detekce z krve 1 - 2 dny, v závislosti na intenzitě předchozího užívání
Benzodiazepiny
- detekce záleží na vylučovacím poločasu - u krátce působících lze látku detekovat po několika dnech, u dlouhodobě působícího Diazepamu až 3 týdny.
Doba, po kterou lze výše uvedené drogy zjistit ze slin a potu je obdobná jako u testů ze vzorku krve.
Přeji Vám, ať vše dopadne, jak má, bez věšení bulíků na nos.
Hodně štěstí,
Amrit Sen.