kombinace pervitinu a psychofarmak
Michaela
Dobry den,chtela bych se zeptat muze se mi neco stat,kdyz si vezmu male mnozstvi pervitinu na tyto leky:argofan,rivotril a prosulpin konkretne me zajima prosulpin,dekuji za.odpoved.

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
děkujeme za otázku.
V první řadě je potřeba si uvědomit, že pokud užíváte takové léky jako je venlafaxin (Argofan), clonazepam (Rivotril) a sulpirid (Prosulpin), pak s největší pravděpodobností trpíte nějakým psychiatrickým onemocněním, pravděpodobně ze skupiny psychóz či psychotických onemocnění. Pro tato onemocnění je metamfetamin, resp. jeho užívání, velice nebezpečný, protože může zhoršovat průběh onemocnění, způsobovat jeho relaps nebo recidivu. To znamená, že první z nebezpečí je dekompenzace psychiatrického onemocnění.
Pokud jde o interakční potenciál léčivých látek, pak literatura uvádí, že sulpirid může snižovat účinek metamfetaminu. Velice nebezpečná může být kombinace metamfetaminu a venlafaxinu, která může končit až fatálně a to hned několikerými mechanizmy. Clonazepam a obecně benzodiazepiny spíše snižují účinky stimulancií a někteří uživatelé je užívají při "dojezdech" na zlepšení psychického stavu.
Obecně však nelze doporučit kombinovat užívání ilegálních (i legálních) drog s léčivými látkami. Vesměs všechny tyto kombinace mohou ještě více poškodit organizmus, než užívání samotné drogy. Důležité je, se vždy na takové informace dobře vyptat a informovat, třeba tak, jak činíte nyní.
Stačí to takto? Pokud budete potřebovat, prosím, neváhejte napsat další dotaz.
S pozdravem
Zbyněk Oktábec