doplnění
Mrkvica
Zdravím a moc děkuji za předchozí odpověď a chtěla bych ji doplnit. Jsme v podnájmu, ale naše bytná se o byt nestará. Nemáme proto se spolubydlícíma uzavřenou žádnou smlouvu a o peníze nám vlastně ani tak nejde. Spíš nevíme, jak se k nim zachovat tak, abychom si nevykoledovaly ještě větší problémy. Jak jim naznačit, aby se odstěhovaly. Problém je v tom, že závislí berou vše tak, že jim svět ubližuje a všichni jsou \"zákeřný svině\". Existuje způsob? Děkuji za odpověď na asi velice netradiční otázku.

Odpověděl: Markéta Kordová
Opět zdravím a děkuji za doplnění.
Pokud nejde o právní poradenství, spíše byste potřebovali probrat jak vhodně komunikovat, můžete se obrátit na naši specializovanou poradnu pro rodiče a blízké osoby. V tomto případě sice nejde ani o rodinného příslušníka a asi ani o nějaký hlubší přátelský vztah, nicméně určitě můžete s kolegy probrat jak vhodně v komunikaci pokračovat. Osobní kontakt nabízí mnohem více prostoru probrat vše co je třeba. I to Vám, ale nikterak nezaručí, že případné problémy nepřijdou.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Školská 30, Praha 1
mapa
Tel: 284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Poradnu naleznete v prostorách kavárny Café Therapy (v zadní části). Poradenské služby jsou poskytovány nezávazně a bezplatně, je nezbytné se předem objednat.  Provozní doba pondělí až pátek 9.00 až 19.00 hod.
Více informací o poradně zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html .
V případě, že žijete úplně někde jinde, můžete využít jakékoliv Kontaktní centrum pro uživatele nelegálních drog (bývají skoro ve všech větších městech) - ty nabízí ve svých službách také poradenství dalším osobám.
Kontakty v databázi zde: www.drogy-info.cz .
S pozdravem MK