Extáze
xXx
Dobrý den,
Asi před půl rokem jsem poznal MDMA a extázi. Zatím jsem ji zkoušel 5x a pokaždé to bylo v pořádku. Dával jsem si pozor, nekombinoval, hodně pil a nikdy jsem si nedával víc, než jednu tabletu. Zkoušel jsem vždy jen na párty a to maximálně jednou za měsíc. 4 dny zpět se bohužel dostavila první velmi nepříjemná zkušenost. Po užití půlky jsem nic nepocitoval a tak jsem si dal druhou půlku tablety. Během půl hodiny se mi udělalo velmi špatně, začala se mi točit hlava a bylo mi na omdlení. Začal jsem panikařit. Dojel jsem domů, dal si studenou sprchu, vypil asi 5 litrů vody a snažil se uklidnit. Na omdlení mi bylo asi 2 hodiny a nejdřív mi velmi silně a potom(možná se mi to jen zdálo) velmi slabě bušilo srdce. Nejhorší ale byla panika, která se velmi špatně ovládala. Chtěl bych podotknout, že se jednalo o stejnou tabletu, s kterou nebyl dřív problém. Dokázal by mi prosím někdo vysvětlit, proč se to vlastně stalo a jak tomu předejít? Má s tím něco společného, že jsem dřív míval problémy s vysokým tlakem, hyperaktivitou nebo, že jsem měl kocovinu? Omlouvám se za dlouhý dotaz, přeji hezký zbytek večera a předem Vám děkuji za odpověd.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Dotazy podobného typu se opravdu velmi špatně hodnotí a posuzují. Jednak díky jedinečnosti každého jedince, mohou být reakce organismu a psychiky opravdu velmi různé. Disponovaní jedinci mohou po konzumaci jakékoliv drogy (a to včetně THC) pociťovat různé nepříjemné prožitky, které mohou mít základ v osobnosti nebo v dispozici například k nějakým psychickým potížím (např. úzkost, deprese nebo jiný závažný psychický problém), které se mohou konzumací buď odstartovat, nebo prohloubit.
Dále pak nikdy není úplně zřejmé, co jaká droga ve skutečnosti obsahuje. V podstatě nelze nikdy zjistit (pouze toxikologickým rozborem) co tableta vydávaná za extázi všechno obsahuje. Není neobvyklé, že plno takových tablet se s účinnou látkou MDMA minulo a jejich složení je bůhví jaké. Tam pak nelze předpokládat už vůbec, co mohou organismu/psychice přivodit za potíže. I pokud byste zakoupil tabletu s obsahem MDMA, tak nevíte jeho množství plus další příměsi. Proto nelze odhadnout, co se dále bude dít, jak co a s čím bude reagovat a jak daný organismus/psychika konzumující osoby se s tímto vypořádá. Obsahy tablet se mohou tak různit, že na tuto otázku nelze zodpovědně odpovědět.
Samotnou konzumací MDMA se zvyšuje srdeční činnost a stoupá tlak krve. Pokud jste měl nebo máte problémy se srdcem nebo vysokým tlakem krve, potíže by samozřejmě mohly nastat (ty mohou nastat i u zcela zdravého jedince).
Stačí to takto?
S pozdravem MK