závislost na marihuhane
kmošík
Mám syna 19 let.Má ho v peči bývalí manžel.Syn začal kouřit marihuanu ale postupně se to stupnuje a je to čím dál horší.Nevíme v čem ještě jede.Bohužel už je dospělí rozhoduje se sám za sebe a my nevíme jak mu pomoci od té závislosti a bojíme se co bude dál.Děkuji předem za brzkou odpověd.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Uvádíte, že máte potíže se synem. Víte, že kouří marihuanu a máte podezření, že jde možná i o další drogy (?). Pokud je syn již dospělí, moc možností není. Léčba závislosti je založena na spolupráci dotyčné osoby, především na její motivaci, proto je nezbytný dobrovolný vstup. Také uvádíte, že syn v současné době žije se svým otcem, se kterým Vy nežijete. Netuším, jaké máte vztahy, ale bylo by rozumné, abyste se oba, jako rodiče syna domluvili na společném tedy jednotném postupu. Myslíte, že je to možné?
Dále by bylo rozumné navštívit nějaké zařízení, kde byste se mohli více a konkrétněji informovat o problematice drog všeobecně, poradili se jak se synem vhodně komunikovat, jaká nastavit pravidla, jaké kroky zvolit, pokud budou opakovaně porušována, jak jej motivovat k tomu, aby i on případně odbornou pomoc využil atd...
Neuvedla jste, kde žijete. Veškeré kontakty na zařízení pracující se závislostmi naleznete zde: www.drogy-info.cz - v rubrice Mapa pomoci zadat kraj - okres- město - druh (Kontaktní centrum). Můžete si vybrat to, které Vám bude dostupností vyhovovat. K-centra poskytují mimo jiné i nezávazné, bezplatné a možno i anonymní poradenské služby rodinným příslušníkům.
Pokud je pro Vás v blízkosti Praha, můžete se obrátit na specializovanou poradnu pro rodiče (viz kontakt) a vše co je třeba probrat v osobním kontaktu, nezávisle a bezplatně.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Školská 30, Praha 1
mapa
Tel: 284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Poradna se nachází v zadní části prostorách kavárny Café Therapy. Na první konzultaci je třeba se předem objednat během provozní doby (PO až PÁ 9.00-19.00).
O poradně zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html .
Nežli se na první konzultaci objednáte, můžete prozatím prostudovat základní obecné informace, viz odkaz: http://drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Pokud byste potřebovala kontakty vyhledat nebo měla další doplňující dotazy, klidně zase napište. Jen prosím o upřesnění větších měst, která máte v dosahu.
Mějte se zatím hezky.
S pozdravem MK