nechci, chci...
lucy
Dobrý den. Pokusim se ve zkratce. Pervitin beru asi 6 let, nosem a asi rok nitrožilně. V podstatě v malých množstvích 2 \"čáry\", nebo jeden..... A teď už tak 3*týdně. Hlavní důvod: práce-stres,vypětí a fyzická námaha. Ale vyhledávám to poslední dobou i mimo práci i ve chvíli kdy vím, že mám před sebou jen pár hodin práce. Vždy si najdu skulinku a omluvu abych si to zase za 300kc koupila. Jsem na tom uvolněna, výkonná, napadita... Logicky-vim co drogy obnáší. Bez toho? Hodně kouřim marihuanu a energii nestradam, ale chuť do něčeho.. Žádná. Nejhorší je, že mám partnera který si tohle nezaslouží ,nic neví a mám se s ním skvěle a přitom sem si už sáhla díky drogám na dno...!!!! A nechci a přesto si to vždy obstaram. Co mám podniknout když vím že mám problém, chci to řešit naprosto anonymně a nechci k psychiatrovi s tim už mám špatně zkušenosti. Dokazete poradit prosím? Je to zacarovany kruh a já chci postoupit dal a žít už bez toho! Děkuji ###

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Lucy,
díky za dotaz.
Vaše situace je řešitelná, ačkoliv nelehká. Několik let pracujete na vybudování závislosti na pervitinu, který vám začíná přerůstat přes hlavu. V podstatě běžný scénář... Správně se domníváte, že je nejvyšší čas s tím přestat. Nebo bude ještě hůř. Riskujete víc, než li jen krizi či rozpad partnerského vztahu. Pomalu směřujete k sociálnímu a možná i zdravotnímu debaklu. Ztráta zaměstnání, poškození vztahů s nejbližšími, dluhy, zdravotní důsledky..., mohl bych pokračovat.
Prvním vaším krokem by měl být kontakt s odborníky. Doporučuji telefonicky se dohodnout a setkat s poradcem/kyní z nějakého Kcentra. Konzultace jsou anonymní. Nepíšete, odkud jste, jinak bych vám mohl nějaké doporučit. Kdybyste o to stála, dejte vědět. Pro upevnění anonymity můžete zvolit jiné město, než kde bydlíte. V rozhovoru s odborníkem si potom společně ujasníte, jaká forma cesty k abstinenci bude pro vás nejvhodnější. Jsou různé programy, od ambulatních, po různě dlouhé pobytové. Například Denní stacionář SANANIMu v Praze - (http://www.sananim.cz/denni-stacionar-%28dst%29.html), různé léčebny, terapeutické komunity. Ale to již předbíhám. Nejdříve je nezbytné váš stav podrobně zmapovat.
Puste se do toho, máte moji podporu. Kdybyste se chtěla na cokoliv doptat, bez váhání napište.
Hodně správných rozhodnutí J.Chudomel