závislost
líza
Vážená poradno,
můj syn po rozchodu s přítelkyní experimentoval s pervitinem.Byl hospitalizován na psychiatrii,dochází k psychiatrovi,bere prášk na deprese.
Chodí do práce,ale to je všechno.Úplně ztratil o všechno zájem.Bývá často unavený.Nic prý nebere,teď souhlasil,že bude chodit k psychoterapeutce.Peníze má,pracuje,ale myslíte,že už nikdy nebude jako dřív.Myslíte,že už se nic nezmění,že ho užívání a následná léčba tak změnili,nebo že to chce jen čas?Nebral nic pravidelně,přiznal asi 8 dávek,které šňupal.Nic si nepíchal.Jsem z toho nešťasttná a už si nevím rady.Děkuji

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den,
díky za Váš dotaz.
Domnívám se, že tuto otázku byste měla položit především ošetřujícícmu psychiatrovi, nebo zmíněné psychoterapeutce. Samo absolvování léčby závislosti radosti ze života nezbavuje, spíše naopak. Je otázka, z čeho pramení Vámi zmiňovaný smutek, téměř apatie a ztráta zájmu, únava. Příčin může být celá řada. Samotný rozchod s přítelkyní, psychiatrická medikace, klinický stav, a podobně.
Nepíšete, jak dlouho syn drogy bral (8 x mi přijde málo, to bývá experimentem, pro který většinou není třeba absolvovat ústavní léčbu závislosti, není li cílem léčebného pobytu i něco dalšího), jak dlouho se léčil, jak dlouho je po léčbě, jaké léky a v jakém množství užívá a řada dalších otázek. Ty však již poněkud přesahují kompetenci této poradny, proto se opravdu obraťte nejlépe na ošetřujícího lékaře.
Obecně vzato mám však z vašeho dotazu dobrý pocit. Syn je na základě vašeho popisu evidentně na správné cestě, jenom je zřejmě třeba doladit dílčí vlivy. To se stává. Věřím, že bude v pořádku včetně radosti ze života a dalčích zájmů.
Snad jenom - píšete, že "souhlasil, že půjde k psychoterapeutce". Zkuste zvážit, nakolik je to jeho vlastní osobní program a nakolik se snaží a proč vyhovět požadavkům ze svého okolí (vaším, někoho dalšího ?). Obecně vzato - když realizuji vlastní program, více si jej vážím, užívám si dosažené výsledky atd. a nemívám otevřenou, skrytou či nevědomou potřebu "dokazovat", že "to" nefunguje.
S pozdravem J.Chudomel