Doplnění energie při abstinenci pervitinu
Eva
Dobrý den,
přikládám odkaz z naší předešlé komunikace http://www.drogovaporadna.cz/dotazy/32004/jak-pomoci-priteli-na-pervitinu.html
předem chci napsat, že se přítel drží, od té doby si nic nevzal,a přestal vyhledávat ty lidi kolem toho.Náš vztah se rapidně změnil, myslím, že je šťastný i bez toho.
První týden celý proležel,pil meduňku. Teď normálně funguje, chodí do práce, nemá moc energie, přijede domů a jde si hned lehnout.
Užívá vitamín c + ca,mg a zn. Doopuju ho vitamíny,ale zatím to moc nepůsobí. Chci se zeptat,zdali mi prosím poradíte, co navíc užívat za vit nebo doplňovače energie. Má fyzicky náročnou práci.
Eregry drinky moc nepomáhají, co třeba carnitin, nebo hroznový curk, sladkosti nebo nějaké kofejnové preparáty??
Ptám se ho na jeho pocity, moc se o tom bavit nechce,ale většinou mi odpoví. Chutě má každý den, někdy, většinou ob den,je velice unavený a nemá náladu. Do žádné poradny docházet nechce, stydí se. Má strach, že se to někdo dozví.
Díky za opověď a hezký den

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den Evo.
Jsem ráda, že jste se ještě ozvala a zároveň, že se příteli abstinence daří. Dostat se ze závislosti je běh na dlouhou trať, organismus včetně psychiky je třeba nechat postupně zregenerovat. Čím déle bude abstinovat, tím to bude lepší a bude mít i více síly. Díky nadmíře užívání stimulantů bylo tělo nepřirozeně po nějaký čas vybuzeno, proto není úplně vhodné hledat jiné byť přírodní preparáty na povzbuzení a nechat organismus jednoduše odpočinout. Chápu, že ve spojitosti s náročným zaměstnáním to může být obtížné, ale raději bych se vyhnula Energy drinkům, kofeinovým preparátům apod. Carnitin by měl indikovat lékař. Z Vámi jmenovaných možností bych asi tak zvolila hroznový cukr. Ale jak jsem již zmínila, je zapotřebí především trpělivost a čas...
Chutě se bohužel budou dostavovat průběžně, s tím je vhodné pracovat. Uvádíte, že se přítel obává, aby se o jeho případné návštěvě poradny nebo nějakého centra nikdo nedozvěděl. Všichni lékaři, psychoterapeuté, terapeuté, sociální pracovníci jsou vázání mlčenlivostí a etickým kodexem, nikdo z pracovníků tedy nesmí podávat informace o svých klientech. Pokud by přítel sám o své léčbě nikomu neřekl, nemusí to nikdo vědět. Dnes léčba závislosti nemusí nutně znamenat pobyt nebo návštěvy na psychiatrii, tedy zdravotnická zařízení, která mají přímou souvislost se zdravotními pojišťovnami. Dají se využívat i různé typy sociálních služeb, které s pojišťovnami nemají nic společného, tudíž o případné léčbě není u pojišťovny záznam.
Stejně tak můžete využít poradenských služeb Vy. Veškerá zařízení pracující s uživateli drog pracuje i s rodiči a partnery těchto osob. Můžete tedy prozatím Vy, i když přítel prozatím tuto možnost neguje, těchto služeb využívat a mít tak možnost průběžně konzultovat vše co je třeba.
Píšete o tom, jak se daří příteli. Jistě jste mu oporou, což je záslužné. Ani jedna zmíňka o tom, jak Vám v tom je (?).
Přeji oběma hodně sil, v případě potřeby napište kdykoliv znovu. Můžete využít i skrytou poznámku, ta není uveřejněna na veřejném webu.
Tak se držte!
S pozdravem MK