Bolest zubu
wsx123
Zdravím Vás v poradně,
jsem příležitosný uživatel pervitinu, dojezdy nemám nikdy žádné, ale někdy, když si za noc dám větší dávku najednou (snupáním ) tak mě celý další den nehorážně bolí všechny zuby že se ani nemůžu najíst prostě nemůžu zkousnout.. přestane to až když se vyspím chci se zeptat čím to je a jestli to může mít i trvalé následky na zuby nikdy sem s nimi žádné problémy neměl a také jestli se tomu dá nějak zabránit.
A ještě když už vám sem píšu,tak vždycky také následující den mám takové divné konce prstů jakoby vlhké a strašně lámavé nehty také dokud se nevyspím.. Nevím jak to přesně popsat tak se omlouvám ale to by mě také zajímalo čím je:-D Snad mi odpovíte a děkuju předem přeji hezký den

Odpověděl: Markéta Kordová
Také Vás zdravíme.
Bohužel, na dotazy podobného typu, jako je ten Váš, se velmi špatně odpovídá. Jednak somatické potíže nejde moc objektivně posoudit na dálku, za druhé nikdy také samotná dotyčná konzumující osoba (byť příležitostná), vlastně pořádně neví co všechno s kupovanou (nebo jinak obstaranou) drogou užil za další látky, které povětšinou jsou s drogami smíchávány prodejci drog (větší objem/větší zisk). Po té se to opravdu velmi špatně posuzuje.
Pervitin samotný, je i tak pro organismus, potažmo psychiku velká zátěž a nese sebou vždy plno rizik. I přesto, že nepociťujete žádné výrazné potíže, neznamená to, že neexistují.
Konzumace šňupáním, je sice o něco málo bezpečnější způsob užívání v porovnání s i. v. aplikací, ale i tento způsob konzumace sebou nese určitá zdravotní rizika právě s ohledem na způsob, plus ta všechna všeobecná, kterých je víc jak dost bez ohledu na způsob užití.
Pervitin je látka vyráběná chemickým procesem, který může být různě ovlivněn tím, kým je vyráběn. Z toho pak vychází celková kvalita dané látky a tím pak dopad na organismus a psychiku. Dále asi víte, že působí anorekticky. To znamená, že jeho uživatelé mají velmi omezený přísun potravy, mnohokrát po dobu intoxikace vůbec žádný. Tím pak samozřejmě upadá i přísun minerálů, vitamínu a mnoho dalších důležitých látek, které organismus nezbytně potřebuje. Postupně je tím způsobeno hubnutí a tím chátrání organismu. Následně se může objevit plno zdravotních problémů, od potíží pleti, játry, srdcem a celkově imunitním systémem, odvápnění (což má pak vliv i na chrup, ale nejen na něj)...
Dále ke šňupání - nosní přepážka se tímto způsobem užívání postupně devastuje, pomalu, ale s jistotou. Rychlost zničení je závislá na intenzitě užívání, kvalitě drogy, odolnosti jedince, a hygienických návycích. Hlavním příznakem poničení je samovolné krvácení z nosu, jeho ucpání, bolest hlavy. Při nadměrném užívání může dojít k protržení přepážky (uvádí se cca po 2 letech intenzivní konzumace). Poškození sliznice může mít vliv i na ústa, jelikož pervitin se přes nosohltan dostává do ústní dutiny, kde díky snížené produkci slin může dojít k poškození dásní a vznik zubního kamene.
Zdali se nehodláte pervitinu vzdát, je pak velmi pravděpodobné, že Vám posléze s chrupem nepomůže ani výborný stomatolog, ani jiné rady. Konzumace jakýchkoliv drog sebou nese zároveň i velkou daň. Dodržujete, alespoň základní pravidla - čímž menší množství drogy je konzumováno a v co nejdelších časových úsecích, tím jsou rizika menší (přesto se nedá nikdy zaručit, že komplikace nepřijdou). Mezi tím pořádně nechce organismus zregenerovat, vyváženě se stravuje, dodržujete pitný režim, doplňujte minerály a vitamíny.
Konzumace drog nemá se zdravým životním stylem nic společného a je to velká zátěž pro organismus, včetně psychiky po všech stránkách tak buďte velmi opatrný.
Stačí to takto?
S pozdravem MK