schizofrenie
dada
Dobrý den.Opět píši kvůli jedné věci,která by mě zajímala.Dočetla jsem se že drogy způsobují rozvoj schizofrenie,tak by mě zajímalo jestli člověk nemocný schizofrenijí a který bere drogy jake má stavy?Jestli je to nebezpečne a jestli ty drogy mu na to pomáhají a aby nebyl ve stresu.děkuji za odpověd

Odpověděl: Markéta Kordová
Opět Vás zdravím.
U disponovaných jedinců může i jednorázové užití a to jakékoliv drogy, vyvolat velmi vážné psychické potíže. Stejně tak může odstartovat rozvoj psychické nemoci, která by se s největší pravděpodobností objevila někdy během života i bez drog. Pokud má někdo dispozice a v rodinné anamnéze psychiatrickou diagnózu, je to pak velmi pravděpodobné. Pokud se něco takového stane a dotyčná osoba ve svých konzumacích i nadále pokračuje, ve většině případů to umocní stav, který nemocná osoba má (to znamená, že bludy, halucinace a neschopnost rozeznat co je realita gradují). Možná to někteří mohou i vnímat tak, že jim droga pomáhá, v samotném důsledku to tak není, droga nemoc prohlubuje, stavy gradují, mnohokrát je nutnost hospitalizace a dlouhodobé nasazení léků...
V praxi se potkáváme i s případy, kdy v rodinné anamnéze dotyčný uživatel žádné takové zatížení nemá, přesto svým životním stylem a nadmírou konzumace psychoaktivních látek se dostal do stádia, které by se mohlo rovnat psychiatrické diagnóze.
Například toxická psychóza je velmi obdobný stav, kteří prožívají pacienti s diagnostikovanou schizofrenií. S tím rozdílem, že pokud jde ,,pouze o toxickou psychózu" tak ta odezní po vysazení drogy a udržení abstinence, na rozdíl od schizofrenie, která je diagnózou navždy.
Brát drogy je nebezpečné vždy, s psychiatrickou diagnózou pak obzvlášť.
Stačí to takto?
S pozdravem MK