Pervitin nitrožilně
Pekelka
Dobrý den, zjistila jsem, že moje sestra začala užívat pervitin nitrožilně. Mám pocit, že už vyzkoušela kde co a její drogová kariéra začala už ve 14 letech, nyní jí je 29 let a tvrdí, že má vše pod kontrolou a když nechce tak si nic nevezme, ale nevěřím ji, její chování vypovídá o něčem jiném. Vím, že poradíte obrátit se na K-centrum a s tím souvisí i má další otázka. Je možnost dojíždění některého pracovníka ke klientovi domů? Sestra bydlí u rodičů, kteří to chtějí také řešit, ale otec je alkoholik a maminka je těžce nemocná - nemoc nervového původu neléčitelná a já mám pocit, že ji tohle všechno na jejím stavu moc nepřidá. Jak jinak pomoci? Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Na toto téma jsem s Vámi již komunikovala. Váš předchozí dotaz (ze dne 26. 6. 2015) je pověšen tvz. skrytě - není uveřejněn na veřejném webu, možná jste jej spolu s odpovědí díky tomu nenalezla. Přečíst si ho můžete po zadání kódu, který jste při vkládání dotazu obdržela.
Bohužel, nic nového ani jiného Vám v danou chvíli odpovědět neumím. Opět doporučuji obrátit se na K-centrum u Vás a zkonzultovat možnosti. Internetové poradenství má své meze a je opravdu nad rámec a nad naše možnosti vyřešit Vaší situaci jednoznačnou a jednoduchou odpovědí. Vaše situace je komplikovaná, jelikož jde o tři rozdílné problémy (sestra závislá na drogách, tatínek na alkoholu, nemoc maminky). Je nezbytné se spojit se sociálními pracovníky u Vás a tam se informovat. Toto přes internet vyřešit nelze.
Spojte se s Káčkem, tam mají jistě informace o kompletní sociální síti a službách ve Vaší lokalitě a dle toho pokračujte dál. Doporučuji to udělat co nejdříve.
Je mi líto, že Vám v tuto chvíli nemohu napsat více.
Ke skryté poznámce: pokud je sestra agresivní nebo by se něco podobného, co jste popsala, opakovalo, neváhejte a volejte záchranný systém. Pokud je osoba pod vlivem nějaké návykové látky a je nebezpečna sobě nebo svým jednáním ohrožuje zdraví/život okolí, je pak možnost tuto osobu hospitalizovat po dobu, než odezní akutní stav. Ale jak jsem již opakovaně psala, i toto by bylo rozumné probrat více a podrobněji v osobním kontaktu.
Přeji všem zúčastněným dostatek sil.
S pozdravem MK