piko
dada
Děkuji za odpověd.Je to všechno v hlavě.3 roky jsem hulila marihuanu a 1 a půl jsem brala drogy LSD,kouli a potom jsem skončila na pervitinu.Nejdřiv jsem snupala a jednoho dne jsem zkusila jehlu.Vim že ten celej den mi bylo divně nervozní sem byla,podrážděná a strašně mi tepal tlak na krku když sem si na něj šahla.Druhý den to přišlo dala jsem si bonga že mě to uklidni a pudu spat.z ničeho nic mi začalo bušit srdce začala sem litat po pokoji,a cela sem se klepala strašnej stav.lehla sem si na sedačku vrtěla sem se srdce mi malem vyskočilo,potila sem se řvala bolesti křeče jsem měla v noze strašny,dýchat sem nemohla.kamaradka mi podala větrak a pila jsem mlíko pořad asi po 1-2 hodinách to přešlo a nastaly halucinace viděla sem naky černy stiny potom jsem ze strachu a vyčerpani usla.Další dny mi furt srdce bušilo chvílema nervy jsem měla špatny na praví oko jsem začla vidět naku černou tečku.Ze dne na den sem s drogama přestala lekla sem se toho po tom co se mi stalo.asi po roce jsem si dala s kamaradem brko a začalo mi byt divne to srdce mi taky zas nak bušilo.Proto jsem se ptala jestli se to může opakovat.hlavně poslední dobou mam na pervitin nakou chut si dat,ale bojim se co to semnou uděla po tom všem,ale zas nadruhou stranu bych ten strach chtěla překonat ne že chci skončit jako fetačka,ale zas třeba to pro mě bylo vysvobozeni že se mi to stalo buch vi co by semnou ted bylo kdyby mi bylo po te jehle dobře.....

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Děkuji za další doplnění a zpětnou vazbu.
To co popisujete (bušení srdce, potíže s dechem, úzkost, křeče atd.) - někteří jedinci po užití pervitinu začnou prožívat, silně vnímají svůj tep, to je vede k tomu se začít ,,pozorovat" a znásobuje to obavu o život. V podstatě to je silná úzkost. Tento stav může vyvolat i jiná psychoaktivní látka, včetně THC. Jak jsem zmiňovala ve své předešlé odpovědi, z praxe máme zkušenosti, že uživatelé, kteří měli tyto prožitky, opakovaně se jim dalšími užitími vraceli. Někteří je dokonce pociťovali ještě nějakou dobu po vysazení, ale v menší míře. Délkou abstinence se tyto úzkostné stavy postupně stabilizovali.
Uvádíte, že jste měla poslední dobou chuť pervitin opět užít. Děkuji za otevřenost, vážím si toho. Samozřejmě Vám do toho nemůže nikdo mluvit, to zda si ho ještě někdy dáte, záleží na Vás a na Vašem rozhodnutí. Pokud mohu doporučit, spíše bych to nedělala. Překovávání strachu je sice důležitý proces v každém lidském životě a jedince úspěšné zvládnutí/překování strachu posouvá dál. Týká se to snad všech možných oblastí, jen ne drog. V tomto případě je opravdu lepší ,,být srab" a vůbec to není ostuda.
V podstatě můžete být ráda, že Vám drogy nepřináší zábavu, ale spíše obavy. Doporučuji to takto ponechat, rozhodně se tím vyhnete nemalým problémům, které jsou myslím úplně zbytečné.
Mějte se zatím hezky, v případě potřeby napište kdykoliv znovu.
S pozdravem MK