Bracha
Tony
Zdravím, dneska večer jsem doma cítil nezaměnitelnou vůni travy, tak mi hnedka došlo, že to bude asi bracha, je mu 15 a je to skejtak takže chodí do parku apod a je mi jasné jak to tam vypada. Sam jsem prohulil celou střední školu takže on ma tedka to samé jenže narozdíl ode mě nosí ze školy 4 5. Tak jsem mu dal ultimatum že jestli ještě jednou udivím jak se cuka nebo je mimo nebo ucítim byť jen zavan travy tak ho prasknu rodičům. Přišlo mi blbé ho hnedka prasknou, trava mi při studiu dělala dobře, ale jak vidím ty mladé dneska tak mam strach aby ho nestahli aji na chlast nebo jine drogy. Jsem z toho cely špatný, na jednu stranu jsem věděl že to příjdě, tí si dneska projde většina děcek je to prostě kolektivem, ale na druhou stranu mě to mrzí je to můj bracha nechci aby měl doma peklo, nebo nedej bože ve škole jako ja ...Rodiče můžou hlidat jak chcou a ve škole stím nic neudělají(měli jsme jednoho rastafariana ve třídě- dredy,rude oči co nešly vidět dodělal snama maturu bez jediného problému s trabou) Každopadně dal jsem mu šanci do konce měsíce, z prace si vemu testy na drogy a uvidím, jestli se napravil ...

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Tony.
Je hezké, že máte tendenci bratra uchránit od případných problémů, také chápu, že jste mu hned nechtěl udělat problém u rodičů, tím ho ,,zradit" atd...Také si umím představit, že zodpovědnost, kterou jsem tímto zjištěním na sebe vlastně převzal je asi tíživá a možná si s tím nevíte asi až tak sám rady...
Nechtěl byste si o tom promluvit?
Netuším, kde žijete, ale v případě, že by Vám nebyla Praha daleká, mohl byste se obrátit na naší Poradnu pro rodinné příslušníky a v osobním kontaktu vše podrobněji probrat. Mohl byste zde zkonzultovat jak s bratrem vhodně komunikovat, zda jej testovat, kdy a za jakých okolností tuto informaci třeba sdělit rodičům atd.
Dále v přiložených odkazech přikládám obecné informace pro blízké osoby konzumentů drog:
www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/testovani-na-pritomnost-drog.html
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Školská 30
Praha 1
mapa
Telefon:  284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy, v její zadní části. Na první konzultaci je třeba se předem objednat během provozní doby (PO až PÁ 9.00-19.00). Veškeré služby poskytuje toto zařízení bezplatně.
Více informací naleznete zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Pokud byste měl po prostudování informací v odkazech další doplňující dotazy, potřeboval kontakt v jiné lokalitě nebo by nastala nějaká nová situace, můžete se na nás kdykoliv znovu obrátit.
Mějte se zatím hezky a v případě potřeby napište.
S pozdravem MK