Přítel a drogy
Tessy
Dobrý večer
Již delší dobu mám přítele s kterým si velice rozumím. Občas bývá náladový a divně se chová. Je podezřívavý někdy se dva dny neozve a lže. Ale já ho i tak miluju, každý jsme nějaký. Bohužel z doslechu jsem se dozvěděla, že bere drogy (pervitin). A při vší smůle je (bylo) tomu vážně tak. Ještě než se mnou byl sebrali mu řidičák za řízení pod vlivem pervitinu atd... Přítel se mě ovšem nepřiznal ale neuvědomil si že sem si všimla policejní zprávy. Začal tedy hned s tím, že to se mnou ještě nebyl a že teď už to nebere. Ano vím chce vrátit řidičák a pravděpodobně je asi nějak hlídaný když to ví i policie, že to bral. Ale věřte bývalému feťákovy, že už přestal. Už mu i prohlížím zprávy. Nedávno psal že chce prodat nějaké věci, nevím jestli to souviselo s tím, ale vypisují mu kamarádi jestli u sebe něco má, že koupí a tak. Některým neodepisuje a jiné zprávy zas nechápu. Vím, že se možná zbytečně bojím jestli v tom stále nejede, když má problémy s tou policií. Ale nedokážu mu v tom věřit, ještě když mě často lže, nebere telefony atd... Vážně nevím co mám dělat. Jakmile řeknu téma drogy tak jsem já ta špatná co mu nevěří. Ale jak mu mám věřit, když skoro každý jeho kamarád v tom lítá. Poradíte prosím co mám dělat.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Chápu Vaše pochyby, stejně tak obavy.
Zda přítel i nadále drogy užívá nebo zda se mu podařilo se jich vzdát, Vám bohužel nemůžeme zodpovědně říci na základě pár informací a na dálku. K objektivnímu posouzení je třeba více ucelených informací o celkové situaci a nejlépe osobní kontakt s dotyčnou osobou. Takto můžeme jen vycházet z toho, co jste popsala a to dle mého názoru moc optimisticky nevypadá. Nerada bych příteli křivdila a dělala nějaké unáhlené závěry, může to být všechno jinak, opravdu to tímto způsobem nelze objektivně posoudit.
Vztahy všeobecně jsou založeny především na vzájemné důvěře. Váš příspěvek je protkán nedůvěrou, z čehož se dá usuzovat, že s největší pravděpodobností takto vypadá i Váš vtah. Pak záleží jen na Vás posoudit, zda Vám takový vztah za to stojí.
V odkaze níže přikládám základní informace pro blízké osoby konzumentů drog, můžete se na to podívat a zamyslet se nad tím, zda se chování přítele nějak neslučuje s popsanými příklady.
Dále bych doporučila obrátit se na nějaké zařízení pracující s uživateli nelegálních drog a tam v osobním kontaktu využít poradenských služeb určené blízkým osobám. Můžete si tak lépe doplnit informace, více pohovořit o pochybnostech, podezřeních, obavách. Pokud by se potvrdilo, že přítel drogy bere, je pak rozumné být s odbornou pomocí v průběžném kontaktu, jelikož to bývá pro pomáhající partnery opravdu velmi složité období.
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
V případě dalších doplňujících dotazů neváhejte znovu napsat, stejně tak pokud budete mít zájem o nějaký kontakt, kam byste si mohla zajít (napište, jaká města máte v dobré dostupnosti).
Mějte se zatím hezky, s pozdravem MK