-18 let
Michelle
Dobry den, chystám se ted o víkendu na akci, která je venkovní a ilegální takže je hodne pravdepodobne ze přijede policie- kdyby me kontrolovali, co mi múzou když budu pod vlivem drog když mi jeste nebylo 18 (je mi 17)?(mdma,extáze) je o tom nějaký zákon? Alkohol požívat nebudu. Připadne mohli by jste mi poslat nějaký odkaz, kde je to popsané? Dekuji. A čím se mam kdyžtak hájit aby nedošlo ke zbytečným problémům?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Pokud plánujete návštěvu ilegální akce, můžete počítat s případnými problémy i bez toho aniž byste drogy užila.
Pokud budete pod vlivem nějaké psychotropní látky, která by Vám byla prokázána, neriskujete tím pouze problémy pro sebe, ale i pro další osoby a to v první řadě pro rodiče, kteří za Vás stále nesou s ohledem na věk odpovědnost. Dále by jistě policii zajímalo, od koho jste drogy získala, jelikož podání drogy nezletilé osobě sebou nenese ,,jen" případné prokázání distribuce drog, jiné nakládání s nelegálními drogami nebo šíření toxikomanie, ale i další skutečnosti...
Umím si představit, že zjišťování všech souvisejících skutečností není nic příjemného. Pokud byste tuto osobu (nebo osoby) pod nátlakem výslechu udala (což není nic neobvyklého, protože absolvovat výslechy tohoto typu opravdu není pokec s kámoškou) riskujete pak další případné problémy s distributory drog a drogovou scénou.
Zde drogové zákony: http://www.drogovaporadna.cz/trestni-zakonik.html
Dále se můžete obrátit na Právní poradnu ANO, která se přímo problematikou nelegálních drog úzce zabývá a kde dostanete zcela přesné aktuální informace z celé právní oblasti. Předpokládám, že na osobní konzultaci se objednat asi chtít nebudete, přikládám tedy jen odkaz na webovou poradnu, kde můžete obdobným způsobem jako zde zadat nezávazně, anonymně a bezplatně jakýkoliv dotaz ohledně nelegálních drog a legislativy.
http://poradna.asociace.org/webova-poradna/
Doporučuji vše ještě řádně zvážit, pokud se přece jenom rozhodnete na akci jít a konzumovat drogy, nezapomínejte na Rady a doporučení lékaře - viz info v přiloženém odkaze:
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
Mějte se hezky, buďte opatrná.
S pozdravem MK