Vstřebává se THC kůží
THC
Dobrý den, zajímá mě zda se THC dostává do krve či moče při kontaktu s kůží. Jde mi o to, že jsem jí několikrat držel ve zpocených rukách. Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
S ohledem na to, že například při použití konopné masti s účinnou látkou THC se do organismu vstřebá, předpokládám, že to možné je. Ale přesně to říci bohužel neumím. Asi by záleženo na obsahu účinných látek THC (tedy kvalitě konkrétní drogy, kterou jste držel) a jak moc nebo málo jste s ní byl v kontaktu. Mohu se zeptat, proč se na to ptáte?
Pokud se například obáváte z případné pozitivity orientačních testů, můžete si sám pořídit volně prodejný test (v lékárnách jsou běžně dostupné, nebo přes internet) a sám se v domácích podmínkách otestovat. Například pro řízení motorového vozidla pod vlivem je nezbytný průkaz účinných látek, ty by měli být detekovatelné jen omezenou dobu, cca do 24 hodin po zevním použití.
Stačí to takto?
Pokud budete potřebovat, tak napište více, můžete využít i skrytou poznámku (ta není součástí veřejného webu).
Zatím se mějte hezky, s pozdravem MK