olej z indického konopí
boris
Kde mohu sehnat olej z indického konopí s obsahem THC pro nemocnou sestru, která je po operaci zhoubného nádoru na mozku. Můžete mi poradit. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás.
Chápu, že máte o sestru starost a rád byste jí pomohl. Já Vám bohužel nemohu poradit, jak a kde sehnat olej z konopí s obsahem THC. Jednak tento prostředek není schválen jako dostupná medikace, a jeho výroba a distribuce není v ČR legální, a jednak se obávám, že jakákoliv forma alternativní péče by v případě sestry po tak náročném zásahu měla být konzultována s jejím ošetřujícím lékařem.
Nicméně - v ČR je v současné době legální využití konopí pro léčebné účely. Více informací najdete na www.sakl.cz, což je web Státní agentury pro konopí pro léčebné účely pod hlavičkou Ministerstva zdravotnictví. Využití konopí je indikováno i v případě onkologických pacientů, a lékaři s působností klinická onkologie a radiologická onkologie je mohou předepsat. Nedokážu posoudit zdravotní stav Vaší sestry, a zda by v jejím případě bylo použití léčebného konopí vhodné. Ale je jistě možné se na to zeptat buď ošetřujícího lékaře, případně kontaktovat přímo dotyčnou agenturu, aby Vám (resp. sestře) poradili.
Takže cesta k legálně předepsanému léčebnému konopí tu je, a myslím, že to bude asi lepší cesta, než někde pokoutně shánět konopný olej s obsahem THC.
Nepíšete moc podrobností, takže nevím, zda sestra má o léčebné konopí zájem, zda je ve stavu, kdy by byla schopná to probrat s lékařem, případně kontaktovat agenturu pro léčebné konopí. Na agenturu se případně můžete obrátit i Vy, a zkusit to zkonzultovat, případně si nechat doporučit nějakého lékaře s působností onkologie, který s agenturou spolupracuje, s nímž byste to mohli probrat a zvážit, zda je to pro sestru v tomto okamžiku vhodné. Chápu, že je řada lékařů, kteří i přesto, že je konopí pro léčebné účely nyní v ČR legální, nemají dostatek informací nebo mohou být skeptičtí k jeho účinkům, proto si myslím, že by vám agentura mohla doporučit někoho, kdo je s problematikou dobře obeznámen.
Držím moc palce, a kdyžtak dejte vědět, jak to dopadlo.
Přeji hodně štěstí.
B. O.