plodnost
elasticka
Chtela bych se zeptat pritel bral drogy pred peti lety je mu 26 let a chteli bychom miminko. Mam strach z tehotenstvi jestli to nebude mit nejaky dopad. Muzete mi poradit? Dekuju

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Chápu Vaše obavy, také je dobře, že si obstaráváte informace.
Bohužel, nemůžeme Vám slíbit, že budete mít zcela zdravé miminko, to nejde zaručit nikdy nikomu i v případě zcela zdravého životního stylu obou rodičů. K tomu jsou třeba specializovaná vyšetření specializovanými lékaři, tam až naše oblast nespadá...
Pokud přítel měl v minulosti s drogami potíže a podařilo se mu jich úspěšně vzdát, pět let abstinuje, si zaslouží obdiv, gratuluji!
Vývoj dítěte by byl ohrožen v případě, kdyby drogy konzumovala matka v době početí, těhotenství a kojení, tam by hrozilo plno rizik... Pokud jde o otce, tam taková rizika nehrozí. Nicméně, by bylo vhodné objektivně zvážit, do jaké míry je partner schopen obstát v běžném životě a to ve všech oblastech, zda chodí do zaměstnání, jak zvládá rizikové a stresové situace apod., zda je schopen obstát v rodičovské roli a podpořit Vás jako partner... Pokud je partner dlouhodobě stabilizován, funguje v běžném životě, nemáte se asi čeho obávat. Ale samozřejmě, nejde bez osobního kontaktu a s minimálním božstvím informací učinit objektivní a zodpovědný závěr.
Stačí to takto?
Pokud byste chtěla napsat více, můžete například využít skrytou poznámku, která není součástí veřejného webu (zobrazí se pouze pisateli a pracovníkům poradny).
Mějte se zatím hezky, přeji pohodové léto. Ať se Vám i příteli daří.
S pozdravem MK