léčebna?
Ogi
Dobrý den,
napřed reakce na minulou odpověď. Nemyslím si a jsem téměř stoprocentně přesvědčen, že jakákoliv dřívější závislost( alkohol, automaty) na povrch nevyplují.
A teď dotaz. Léčebnu si můžu vybrat sám?
Chci se držet té Jemnice a je potom možné navázat v komunitě v Němčicích, anebo musím akceptovat Vámi navrženou léčebnu.
Myslím, že jsem sám v sobě definoval, proč neustále váhám... Důvody jsou dva.POpravdě mám strach.Strach z řádu, drilu(který ovšem potřebuji).
Strach z toho, když nastoupím, chci vydržet až do konce. Nedokázal bych se smířit s tím, že jsem t vzdal, navíc dobrovolné ukončení nic neřeší, zůtanu opět sám, nápor na psychiku značnej.
Přitom jsem si vědom, že nástupem získám. Nebudu žít ze dne na den, eliminuji pád ze střechy, coby kominík, nemusím se strachovat zda-li dojde řidič či ne.S trochu nadsázky, budu mít střechu nad hlavou, stravu, nebudu vidět denně
bývalou přítelkyni, můžu potkat nové ldi, budu mít s kým hovořit o problémech, hledat otázky proč a jak žít dál. Co mě zaujalo, a Vy jste to zmiňovala, je možnost chráněného bydllení, pomoc při hledání práce. Samozřejmě cesta k tomuto bude trnitá a jak známo nic není zadarmo.
Druhým důvodem je moje 84 roční matka, která žije neustále v domku bývalé přítelkyně. Vím, že by ji slušel domov důchodců, či domov s pečovatelskou péčí.
To je věc, ktero asi nedokážu dotáhnout do konce a ať již vztah dopadl tak jak dopadl, nepřipadí mně to vůči bývalé přítelkyni příliš fér. I když ona se nebrání tomu jí pomoct.
Nějaké žádosti do těchto domovů podány byly, al pořád jsme v pořadníku.
A nemyslím si,že mám nějak moc čaSU. Takže v úterý volám do Jmnice a požádám o nový terín nástupu.
S pozdravem
lLda

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den Oldo.
Asi nemá smysl polemizovat o tom, o čem jste v tuto chvíli přesvědčen. Pokud se opravdu pustíte do léčby závislosti, sám uvidíte, jak vše bude probíhat a co vše během léčby ,,vyleze na povrh"...
Každopádně jsem ráda, že jste se znovu ozval a Váš zájem o léčbu (i přes váhání) nadále trvá.
Samozřejmě můžete se sám svobodně rozhodnout, kam a kdy na léčbu případně nastoupíte, do toho Vás nikdo nemůže nutit. Můžeme něco doporučit, ale rozhodnutí je na Vás.
Pokud jste se rozhodnul pro léčbu v Jemnici, můžete nastoupit tam. Objednat se můžete na tel. čísle 568 450 728 nebo 568 450 790 (sociální setra paní Tobolková Zdeňka).
Více informací zde:
http://www.pateb.cz
http://www.pateb.cz/podminky-prijeti
Pokud budete mít úspěšně ukončenou léčbu, můžete i tak využít služeb některého Doléčovacího centra, kde jsou k dispozici i chráněné byty (kompletní seznam Doléčovacích center naleznete viz odkaz níže). Doporučuji si podat žádost už během léčby (sociální pracovník Vám s tím jistě pomůže), abyste byl včas zařazen do pořadníku a vše se stačilo vyřídit během pobytu v Jemnici). Je vhodné, aby přestup na DC byl v návaznosti a měl jste kam jít.
http://www.drogy-info.cz/index.php/map/ - do kolonky Druh zadat Následná péče a doléčování
(ne všechna Doléčovací centra mají k dispozici i možnost chráněných bytů, doporučuji, až si nějaké vyberete si i toto ověřit).
Přeji Vám úspěšnou léčbu a držím palce!
S pozdravem MK