Syn
Jana
Dobrý den, syn kouří marihuanu a pravděpodobně užívá pervitin testy odmítá. V říjnu mu bude sedmnáct. Vůbec nerespektuje žádná pravidla o víkendu nedorazí domů a když tak ráno a spát nejde. Střídají se u něj nálady,které jdou až do agrese. Už jsem objednaná do vaší poradny, ale i tak jsem bezradna chvíli je fajn ubehnou dva dny a už je zase zlý. Manžel mi říká ať nedávám vůbec peníze. Poslední dny to dodrzuji většinou byl na mě ošklivý, ale dnes mě poprosil o pár drobných a já mu řekla ne odešel bez scény. Bylo mi ho hrozně líto. Mám mu dávat nějaké peníze nebo ne? Už jednou měl podmínku kvůli prodeji trávy. Mám pocit, že to ten týden než půjdeme do poradny už nevydržím úplně mi to trhá srdce. Děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Jano, zdravím Vás.
Chápu Vaši svízelnou situaci, netroufám si Vám radit s minimem informací, takto na dálku. Pokud máte podezření, že syn užívá pervitin, měla byste být skutečně s jeho dotováním opatrná. Nepíšete, co syn dělá, jestli studuje, atd. Podle toho by se mohla dále odvíjet má doporučení.
Každopádně Vám v poradně při osobním pohovoru a podrobnějším seznámení se situací zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji ošetřit, řešit, a jak se synem komunikovat. Nebylo by od věci, kdybyste sebou vzala i manžela. Zároveň se dozvíte, jakých chyb byste se měli, jako rodiče vyvarovat, a jaké mantinely společného soužití s nezletilým synem byste měli nastavit, a jak podmínky jejich překročení striktně z Vaší strany dodržet a uhájit.
Píšete, že syn dostal podmínku za prodej drog. To je na pováženou, natož v 17 letech. Píšete, že týden nevydržíte. Podpora ze strany pracovníků poradny bude jistě velmi užitečná, tedy pokud doporučení specialistů budete Vy i manžel brát vážně. Počítejte ale s tím, že se nejspíš další dlouhodobé zátěži nevyhnete. Přinejmenším do doby, kdy máte ze zákona za syna odpovědnost. Pro Vás všechny bude nejspíš výhodnou a zdravou cestou vzájemné vztahy směřovat k synově osamostatnění. Nezapomínejte na sebe, podnikejte vlastní aktivity, které Vám přináší radost, a to nejen do doby, než půjdete do poradny.
Přeji Vám vše dobré,
Amrit Sen.