Jak z toho ven
Václav
Dobrý den
V 16 letech jsem začal holdovat alkoholu. Asi pro to, že oba rodiče jsou alkoholici. O dva roky později jsem začal kouřit marihuanu a užívat kofein spolu s efedrinem. Protože jsem sportoval na vysoké úrovni(box a sil. gymnatika) užíval jsem i anabolické steroidy. V 21 letech jsem začal užívat lsd. Při jeho nedostatku jsem jej nahrazoval lysohlávkami, které jsem pěstoval. Po necelém roce jsem přešel na pervitin. Asi tomu chtělo \"štěstí\", ale seznámil jsem se rovnou s vařičem. Okoukal jsem výrobu a od té doby netrpěl nedostakem. Po dvou letech jsem začal mít velmi vážné zdravotní potíže. Opravdu jsem myslel, že umřu. Dal jsem se dopořádku. Mám přítelkyni, kde bydlet, dostudoval jsem VŠ, finanční problémy jsem nikdy neměl. Nikdo z mých blízkých neví, že mám tento problém. Již tři roky abstinuji, ale čím je to déle, tím to paradoxně zvládám hůř. Nechci tomu boji věnovat tolik energie celý život. Je z toho cesta ven? Děkuji.

Odpověděl: Amrit Sen
Václave, zdravím Vás.
Je dobře, že píšete. Rád bych Vás podpořil v jakékoli úzdravné aktivitě. Cesta ven samozřejmě existuje, jsme v dlouhodobém kontaktu s dlouhou řadou lidí, kterým se to podařilo, a kteří žijí spokojený, šťastný život, a kteří úspěšně zvládají starosti každodenního života.
Píšete, že jste zvyklý svoje problémy řešit sám. To je samozřejmě zdravé, ale pouze v případě, pokud nejde o problém, který je nad Vaše síly. Možná, že i proto jste v situaci, ve které jste.
Doporučuji Vám, abyste se neostýchal, a bez dlouhého otálení vyhledal odbornou pomoc.
Kontaktujte pracovníky některého zařízení, které se zabývá drogovou problematikou, ve Vašem dosahu. Tyto služby jsou bezplatné, a mohou být poskytovány i anonymně. Nejlépe je si předem domluvit termín schůzky, nesejde na tom, jestli půjde o poradnu, adiktologickou ambulanci, kontaktní centrum, nebo další, podobný typ služby.
Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci navrhnou konkrétní kroky, jak ji řešit, co můžete pro svou úzdravu a pozitivní změny podniknout, zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měl vyvarovat. Největší chybou by bylo na problém zůstat sám. Čím otevřenější dokážete být, tím účinnější podpory se Vám dostane. Získáte pochopení a zasloužený respekt, že jste dokázal přijít. Dostanete potřebné informace, případně další kontakty, můžete si domluvit pravidelné konzultace, abyste dokázal správně reagovat a lépe ustával náročnější situace. Uvidíte, že se Vám už po prvním pohovoru uleví.
Měl byste počítat s tím, že "cesta ven", je vždy běh na delší trať, a že je možné, že budete potřebovat intenzivnější terapii a léčbu.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, případně ve které oblasti se pohybujete, rád Vám kontakty na služby v dosahu obratem pošlu.
Jak je můžete vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete kontaktovat některou ze služeb organizace Sananim, která provozuje i tuto internetovou poradnu:
Denní stacionář (DST) Sananim
Janovského 26
170 00 Praha 7
Telefon: +420 220 803 130, +420 220 800 041
Mobil: +420 605 212 175
E-mail: stacionar@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html
Provozní hodiny:
Pondělí: 8.00 - 16.00
Úterý:    8.00 - 17.00
Středa:  8.00 - 16.00
Čtvrtek:  8.00 - 16.00
Pátek:    8.00 - 15.00
Kontaktní centrum (KC) Sananim
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
Telefon: +420 283 872 186
Mobil: +420 605 240 501
E-mail: kacko@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Provozní hodiny:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak se situace vyvíjí. Seberte všechnu kuráž, a jednejte, jděte doho.
Přeji Vám hodně štěstí, držím palce, ať se daří!
Amrit Sen.