pervitin
Ogi
Dobrý den,
já se asi poněkud odlišuji od ostatních, i když....tento rok mně již bude 50 let. Do psti této drogy jsem se dostal poměrně pozdě, bylo mi něco málo přes 40 let.Byl jsem v tu dobu cca 2 roky po rozvodu, měl poměrně slušnou práci a jinak vcelku nevěděl co se životem dál. Chodil jsem s kamarádem do klubu v Brně na kulečník, na šipky, na fotbálek...a tam někdy, někdo, něco nabídl...a bylo....lítal jsem v tom dobrých 5 let...o práci jsem přišel, neb jsem se pod vlivem rval o pravdu. Není podstatné, že jsem
ji měl, podstatné je, že jsem o práci přišel. Na krku mně zůstala spousta půjček, staří adoptivní rodiče....zkrátím.....cca v 44 letech jsem našel nový vztah a sekal latinu. Krom cigatret žádnou jinou \" neřest\" nemám. Nicméně loni v létě přítelkyně dostala hypotéku a koupila domek xxxxxx. Plánovali jsme, že začnem spolešně něco budovat a věřil jsem, že je to definitivní a napořád. Žel týden po nastěhování, mně oznmila, že si našla někoho jiného, ženatého pána a ať se s tím vyrovnám.....2 týdny po té jsem zavolal starému kontaktu a plynule jsme navázali....Pracuji u kamaráda, který má kominickoun firmu co by kominik((mimochodem kamarád s touhle problematikou bojoval taktéž společně s\\e svou přítelkyní a od nového roku se oba drží). V pofstatě jsem tam já a ještě jeden klučina, který je spíše šéfovik ruce na stavební činnost. Má práce spočívá v navolávání zákazníku z roků 12, 13, a 14 a objíždění těchto předem dmluvených zákazníků a provádím kontrolní komtroly komínů a vystavuju revizní zprávy. 20:3. jsem přišel o řidičský průkaz, po té co jsem měl pozitivní test na drogy. Sehnal jsem si řidiče, dávám mu nějaké peníze a jezdíme 3 x týdně. O víkendu stačím navolat po s st, v ůterý pak pá... v podstě jsem v zápřahu celý týden. Neustále bydlím v domku dnes již bývalé přítelkyně v místnosti společně se svou 84 letou matkou(otec umřel v roce 2009. Věděl jsem do čeho lezu, kam to spěje, znám yt etapy... Omluval jsem to tím, že jenom do konce roku, že si užuji staromládeneckého života....nicméně už to bude téměř rok a já se neposunul ani o krok vpřed. Jediným rozdílem je skutenost, že jsem uživatel samotář, rozhodně si nepůjčuji peníze a téměř vždy si nechávám alespoň malou rezervu( tak 2 - 3 tisíce), což je pochopitelně o ničem. Jsem ve stavu, kdy beru téměř denně a bez nejsem schopnej fungovat. Je to dost začarovanej kruh, makám nadoraz, abych po té peníze utratil za drogy. Nepotřebuji znovu 5-letté období, abych věděl, že je to špatně. Je to špatně. Již jednou jsem dobrovolně zavolal do léčebny v Jemnici v jižních čeháh, le den před nástupem jsem se omluvil že nemám nějaké záležitosti pořešené. Vzhledem k faktu, že mám částečný invalidní důchod( úraz ramene v roce 2012) je pro mě docela snadné zařídit si nezbytné záležitosti a na 3 měsíční léčbu nastoupit. Doteď splácímještě jeden úvěr( 2000,- Kč a 1000,- Kč pojistu. Nastavit tarif na minimum je to poslední. I tak mně z důchodu zbydou 2 - 2,5 tisíce což na mou neřest kouření, popř. na něco sladkého bohatě stačí.Vím, že bych měl nastoupit, vím , že bych tento stav měl řešit...ale přád je to v rovině keců. Nemám kolem sebe nikoho, s kým bych o tom mohl mluvit, nemám žádnýho kaníčka, nic tak silnýho, co by mě donutilo s tím seknout. S odstupem vidím i to, že jsem špatně vnímal vztah. Jednu závislost jsem vyměnil za druhou, což je pochopitelně špatně. Neustále se mě vypavuje scéna z hraného dokumentu Piko, kdy zpěvák Dan Horyna říká, chtěl bych se ještě naučit radovat ze života. Podomně to cítím i já.Abstinoval jsem 5 let...ale šel jsem na to špatně. Přitom s jinými neřestmi jsem se dokázal vypořdat, období kdy jsem trochu víc pil...dnes nic, neb mně to nechotná, doba kdy jsem měl vážné problémy s gamblerstvím, dnes bych do automatu nedal ano koruu. Žel s tímto si rady nevím. Prosímm tímto o názor, radu. Najít cestu a smysl žiota...S pozdravem Oldřich xxxxxxxxx

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Oldřichu.
Vaše příjmení a další identifikační údaje jsem záměrně umazala s ohledem na anonymitu.
Nemá asi smysl zde rozepisovat, co vše sám moc dovře, víte. Máte na svou situaci docela reálný náhled, víte, co byste měl a mohl pro zlepšení udělat. Také jste proto učinil nějaké kroky (telefonát do léčebny), ale jak sám uvádíte, prozatím to zůstává u ,,keců"...
Váš příspěvek je obsáhlý a průběžně se v něm prolínají různé typy závislosti, drogy, alko, hráčství... bylo by vhodné a rozumné začít řešit závislost jako takovou, komplexně, aby se netávalo to, že i když se Vám třeba zase podaří vypustit drogy, ozve se něco jiného...
Vzhledem k Vašemu věku, všem těm událostem, které jste popsal, vnitřní potřebě nalézt zase radost atd. bych doporučila pobyt v terapeutické komunitě Němčice.
V odkazech přikládám základní info, prostudujte to, pokud budete mít nějaké doplňující dotazy, klidně zase napište a vše promyslete.
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-nemcice-(tkn).html
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-nemcice-(tkn)/co-nabizime.html
Zatím se mějte hezky a ozvěte se.
S pozdravem MK