upresnenie 449879
BobbyDigital
Dakujem za odpoved, vyše pol roka som neužil nič ani alkohol, a za posledný 1,5 roka pervitín dokopy 3x. Mám pocit akoby som mal prázdno v hlave, aj ked pozerám po rodičoch akoby som ich nepoznal, žiadne cítenie k nim. Každopádne vyhladám psychiatra, prosím viete o nejakom psychiatrovi v Bratislave čo má skúsenosti s drogami?
Dakujem

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás,
omlouvám se za pozdní odpověď. Popisované příznaky mohou souviset s předchozím užíváním pervitinu (i když obvykle do několika týdnů abstinence vymizí, někdy se stane, že přetrvávají). Nicméně vzhledem k tomu, že jste v poslední době pervitin bral spíše výjimečně, tak se patrně nejedná o důsledek neurotoxického poškození, které bývá spíše patrné při intenzivním a dlouhodobém užívání. Každopádně psychiatrickou pomoc doporučuji vyhledat, symptomy, které popisujete, se mi jeví jako závažné, ať už jsou důsledkem užívání pervitinu nebo ne.
Pokoušela jsem se od kolegů získat nějaké kontakty na psychiatry ve Vašem dosahu, ale všechna doporučení byla v regionech pro Vás dost z ruky (např. Košice), takže mohu jen předat kontakty na psychiatry, kteří se zabývají přímo léčbou závislosti. Což u Vás sice není primární problém, ale je možné, že potíže s předchozím užíváním pervitinu souvisí a psychiatr - adiktolog se mi v tomto případě jeví jako vhodná varianta.
Mohu Vám nabídnout kontakty na MUDr. Okruhlicu z Centra pro liecbu drogových závislostí v Bratislavě, prof. MUDr. Novotného z ambulance pro léčbu závislostí v Bratislavě a na MUDr. Višňovského z ambulance pro léčbu závislosti, Nitra.
ADDICT, s.r.o., Súkromná ambulancia pre liečbu alkoholizmu a iných toxikománií Nitra
Adresa: Krčméryho 14
949 01, Nitra
Slovakia
Kontaktná osoba: Eduard Višňovský, MUDr.
Telefón: 037 / 652 6542
E-mail: evisnovsky@post.sk
Ambulancia pre alkoholizmus a iné toxikománie, FNsP Bratislava - Staré Mesto
Adresa: Mickiewiczova 13
81107 , Bratislava
Kontaktná osoba: Prof. MUDr. Vladimír Novotný, CSc.
Telefón: 02 / 572 90 348
Centrum pre liečbu drogových závislostí Bratislava
Skratka: CPLDZ
Adresa: Hraničná 2, P.O.BOX 51
827 99, Bratislava
Slovakia
Kontaktná osoba: Ľubomír Okruhlica, MUDr., CSc.
Telefón: 02 / 5341 7467
Fax: 02 / 5341 7475
E-mail: okruhlica@cpldz.sk
Telefón: 02 / 5341 7467
Web stránka: http://www.cpldz.sk
Zavolejte do některého ze zařízení a objednejte se na konzultaci. Kdyžtak pak napište, jak jste dopadl, zajímalo by mě to.
Držím palce.
B. O.