Ted alkohol,2 roky zpet oboje:\
Jakralprvni
Dobry den,cetl jsem tuhle stranku,musel jsem se o sobe dozvedet vic a neco se sebou udelat,od 15.let jsem fetoval,docela mazec,pred dvema lety jsem s fetem skoncil,moje milovana totiz otehotnela a tim tohle zkoncilo,fakt. Ale posleze tedy skoro nedavno,jsem si uvedomil ze jsem alkac. jsem normalni kluk 26 let.od 18ti pracuju,mam dobrou praci,i v tech stavech jsem se docela vypiloval. Jde mi o to,ze vypiju denne v pohode treba 10 piv.vadi nam to v rodine,a ja premyslim ze si zatim necham poradit od vas.rekl bych vam vic.ohodne vic. Poradite mi jak na tu metlu lidstva v tomhle svete vyzrat?
Dekuju.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Zřejmě nedopatřením jste zadal svůj dotaz 2x. První dotaz vedený pod kódem číslo 26 01 36 je zodpovězený, pro jistotu kopíruji odpověď i sem.
Mějte se hezky, promyslete to, když tak napište. MK
Kopie:
Pokud se Vám podařilo ze svého života vypustit drogy, když jste zjistil, že čekáte rodinu, je úctyhodné, ne každý otec toto dokáže. Klobouk dolů. Stejně tak si teď sám uvědomujete, že něco není v pořádku a hledáte řešení, to je dobrý signál.
Velmi špatně se objektivně a zodpovědně hodnotí situace takto na dálku, bez osobního kontaktu a s minimálním množstvím informací. Nicméně, vycházím z toho, co jste zde v krátkosti popsal.
S největší pravděpodobností to vypadá, že jste zřejmě vyměnil primární drogu za drogu jinou, tvz. ,,přesmyk závislosti" (např. pervitin za alkohol). Nemusí to nutně znamenat, že pijete od rána do večera, ale tak, že Vám postupem času začne nadužívání alkoholu zasahovat do spokojenosti života obdobně jako dříve drogy a dovést k nemalým potížím. Od nepohody v rodinném a partnerském životě, přes zdravotní problémy až po například vyhazov z práce atd... Pokud není závislá osoba na primární droze dostatečně odléčena a na léčbu samotnou nenavazuje následná péče ve formě doléčování, bohužel se to může stát. Nelze to pak řešit jako problém alkoholu, ale jako závislost komplexně.
Neuvedl jste, zda jste se s předchozími problémy týkající se drog někde léčil nebo zda jste začal abstinovat sám. Pokud ne, doporučuji zvážit, zda se na odbornou pomoc neobrátit (byť třeba jen v ambulantní formě) a trochu více se na své problémy ,,podívat" za pomoci terapeutické podpory a tím získat větší náhled na sebe samého, pochopit vnitřní mechanismy, odhalit své spouštěče a tím třeba lépe předcházet rizikovým situacím a více vše dostat pod svou kontrolu.
Netuším, co přesně jste užíval, ale Váš start již v 15letech, kdy je organismus ještě ve vývinu a pak několikaletá konzumace drog byla jistě zásah do organismu včetně psychiky. Bylo by fajn, kdyby se Vám podařilo abstinovat od všeho (včetně THC a alkoholu), tělo i psychika si od všech těchto zásahů odpočinula a postupně zase vše nabralo svou rovnováhu.
Tak to zvažte, a když tak se ozvěte. Rádi Vám poskytneme vhodné kontakty. Mohl byste se nejdříve třeba dojít jen nezávazně informovat o případných možnostech a pak se sám svobodně rozhodnout. Nikdo Vás nebude do ničeho nutit, rozhodnutí záleží jen na Vás.
Mějte se zatím hezky, v případě potřeby napište kdykoliv znovu.
S pozdravem MK