Testy na drogy k hasičům
Dante
Dobrý den, chtěl bych se zeptat jáke tipy testů na drogy se používají při vstupní prohlídce pro přijetí k hasičům, a také jak dlouho mi mužou zjistit přítomnos THC v těle. Předem děkuji za odpověď :-)

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Bohužel netuším, jakou metodou budou testy prováděny. Zda pouze orientačním testem nebo přímo rozborem v toxikologické laboratoři a z jaké tělní tekutiny.
Níže uvádím orientační dobu prokazatelnosti THC:
Detekce moč 1 až 30 dní (lze i déle u každodenních uživatelů, při konzumaci občas do 14 dní).
Detekce krev do 14 dní (při občasném užití cca týden).
Detekce sliny /jako u krve
Podotýkám, že jde pouze o údaje orientační a to především proto, že doba záchytu se odvíjí od dalších aspektů, jako je kvalita konkrétní látky (množství obsažených účinných látek), od intenzity a frekvence předešlého užívání a na individualitě metabolismu. Může to být opravdu velmi individuální, každý organismus je jiný a jinak se s procesem odbourávání může vypořádat.
Také nejde opomenout důležitou skutečnost, že právě THC se usazuje v tucích, z nich se postupně uvolňuje do organismu a metabolizuje. Metabolity u běžně dostupných a používaných testů mohou tedy prokázat pozitivní výsledek oproti jiným drogám poměrně dlouho. To znamená, že dotyčná testovaná osoba nemusí být přímo pod vlivem drogy, nicméně je to důkaz, že v posledních dnech drogu užil.
Netuším, kdy jste marihuanu konzumoval, v jaké míře a ani kdy Vás čekají testy. Můžete si na své náklady zakoupit orientační test, v lékárnách je běžně k dispozici (test na THC cca 100,-) a sám se v domácích podmínkách otestovat. Pokud budete mít v pořádku moč (tam se drží nejdéle), měl byste mít v pořádku i případný rozbor z krve. Samozřejmě pokud nebudete dál marihuanu konzumovat. To bych s ohledem na výběr profese doporučila zvážit, přece jenom jde o velmi odpovědné povolání, kdy je potřeba mít laicky řečeno ,,čistou hlavu". Ale to si jistě uvědomujete.
http://www.hzscr.cz/clanek/vstupni-vysetreni.aspx
Mějte se zatím hezky, v případě dalších dotazů neváhejte znovu napsat.
Ať Vám to dobře dopadne.
S pozdravem MK