THC v 16-ti
Petra
Dobrý den,
dceři je 16 a před nedávnem jsem ji \"nachytala\", že mi lže a je zkouřená, snažily jsme to nějak vyřešit( po domluvě na týden bez mobilu, tabletu, pc, ze školy hned domů a dělat víc domácích prací), situace se zklidnila. Po nějaké době jsem zjistila, že kouří - sama jsem občasná kuřačka a vím, jaká jsem byla v 16-ti, tak jsem to neřešila a když máme společnost, dostane sklenku vína a může si zakouřit. Nicméně dcera před dvěma dny přišla domů opilá, opět zalhala kde byla a s kým...Jen doufám,že v tom nebylo nic víc než alkohol. Testy na drogy mám objednané, jen nevím, jestli je mám použít. Nevím, jak to teď řešit, nechci být úplně moc přísná, ale ani benevolentní. Chtěla bych poradit, co je ještě únosná mez, kdy to může přerůst v problém, abych to třeba nějakými tresty nezhoršila. Dcera je velmi šikovná, chytrá, okolí ji má rádo, učitelé si ji chválí... omlouvám se za dlouhý dotaz...Děkuji Petra

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Petro.
Nemusíte se za nic omlouvat, Vaše obavy jsou zcela na místě. Je dobře, že než cokoliv začnete s dcerou více řešit, sháníte si informace jak vhodně postupovat. Umím si představit, že hledání ideální míry co vše povolit a co už ne 16tileté dívce je velmi složité a máte kolem Vašeho rozhodování plno pochybností.
Přikládám odkazy, na kterých naleznete všeobecné informace pro rodiče, také pak informace o případném testování:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/testovani-na-pritomnost-drog.html
Dále by bylo vhodné detaily dalšího postupu (komunikace, nastavení pravidel, plánu jak reagovat v případě, že pravidla dcera nedodrží atd.) řešit podrobněji v osobním kontaktu. Přece jenom jsou to vždy velmi individuální záležitosti a také je třeba mít více ucelených informací o situaci celkově.
Neuvedla jste, kde žijete, ale pokud by pro Vás nebylo obtížné navštívit zařízení v Praze, doporučila bych spojit se s naší Poradnou pro rodiče.  Osobní kontakt nabízí a umožňuje více prostoru se účinněji poradit, doplnit si informace, také je to i určitý druh podpory. Kontakt může pravidelný a Vy tak můžete průběžně konzultovat nově vzniklé situace a to jak na ně reagovat. Plno rodičů těchto služeb využívá, myslím, že tím nemůžete nic zkazit. Jde o bezplatné a nezávazné služby.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM  z. ú.
Školská 30
Praha 1
mapa
Telefon: 284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Poradnu naleznete v zadní části kavárny Café Therapy. Na první schůzku je třeba se předem objednat na uvedených telefonních číslech. Provoz poradny je každý všední den od 9h do 19h.
Více informací o poradně viz odkaz: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html.
Pokud byste potřebovala kontakt na zařízení jinde nebo měla další doplňující dotazy po prostudování informací v odkazech, klidně zase napište. Jen prosím o upřesnění větších měst, která máte v dosahu.
Mějte se zatím hezky.
S pozdravem MK