antabus
ivan
Dobrý den, jsem závislý alkoholik, už 2 roky jsem čistý. Poslední dobou mám jak se říká roupy. mám hodně volného času a tak denně svádím tradiční boje. Zatím vyhrávám, ale pro jistoto jsem si pořídil antabus. Otázka zní je možné brát antabus nárazově, tj. v době krize, řekněme když vím, že půjdu někam kde hrozí nebezpečí relapsu, tak si jeden vezmu a jsem v klidu a v pohodě. Pak dlouho nic, až opět v době vlastní nedůvěry. Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Ivane.
Za prvé gratuluji k dvouleté abstinenci, jistě Vás to stálo plno úsilí a snahy. Klobouk dolů. Také je fajn, že si uvědomujete co se s Vámi poslední dobou děje a snažíte se předejít recidivě, to je chvályhodné. Je zřejmé, že máte za sebou nemalý kus práce na sobě.
Antabus může být samozřejmě vhodné řešení, ale bohužel, nejsme schopni a ani kompetentní posoudit, natož rozhodnout, jak byste jej měl užívat. Antabus se většinou užívá 2x týdně. Ale o konkrétní dávce, by měl určitě rozhodnout lékař. Doporučuji vše kolem jeho užívání zkonzultovat s lékařem, který Vám ho bude předepisovat.
Dále doporučuji zamyslet se nad tím, jak by se dal vhodně využít volný čas, který máte. Pevně věřím, že pokud byste našel nějakou zálibu/koníček, roupy (jak sám uvádíte) by možná sami přešly nebo by Vás nesoužily v takové míře.
Každopádně Vám držíme palce v další cestě. Pokud budete mít chuť, můžete nám napsat, jak se Vám nadále daří. Tak se držte!
S pozdravem MK